משפט

סיימון לבייב נחשף: מה המצלמות הסתירו בנוכל הטינדר?

האתר האמריקאי The List עשה סקירה של כלל הפרשיות של סיימון לבייב שלא היו חלק מהסרט התיעודי של נטפליקס "נוכל הטינדר" 
מערכת ice |  20
סיימון לבייב (צילום מסך ערוץ 13)
סיימון לבייב, שכנראה מוכר יותר בתור נוכל הטינדר, הודות לסרט התיעודי של נטפליקס באותו השם, הפך ידוע בגלל התנהגויות הונאה שדווחו נגד נשים שפגש באינטרנט. באתר The List עשו סקירה של כל הפרסומים נגד לבייב שלא נכללו בסרט.
Radar Online הסבירה את הסיפור די טוב: בקיצור, לבייב העמיד פנים שהוא בן למשפחת המיליארדרים הישראלית המפורסמת - לבייב, פגש נשים בטינדר, לקח אותן לדייטים יקרים מסביב לעולם ואז ביקש מהן סכומי כסף אדירים. הנשים נענו, וחשבו שהחבר החדש שלהן זקוק לתמיכתן - אבל לבייב כבר עבר לקורבן הבא ברשת ההונאה שלו.
למרות שהסרט התיעודי מכסה הרבה, יש עדיין הרבה מה ללמוד על לבייב (שנולד בשם שמעון חיות לפני ששינה את שמו באופן חוקי, אם כי כמה פרסומים משתמשים בשם זה כדי להתייחס אליו). בתור התחלה, משפחת היהלומנים שהוא התיימר להיות חלק ממנה דחתה לחלוטין את הצד שלו באירועים, ואפילו הגישה תלונה במשטרה נגדו בישראל — וזה רק קצה הקרחון. הנה הצצה למה עוד עשה לבייב לפי הדיווחים.
 
השיג חיסון לקורונה במרמה
נראה שהונאת נשים באפליקציות היכרויות היא לא העוול היחיד שסיימון לבייב ביצע לפי הדיווחים. בדצמבר 2020, ה-Times Of Israel חשף שהאיש שהעולם ימשיך להכיר בתור "נוכל טינדר" התחזה לכאורה לעובד רפואי כדי שיוכל לקבל מנה של החיסון נגד קורונה מוקדם. התקרית נודעה ברבים בשל רצונו של לבייב - הפרסום מציין כי גורמים רשמיים נודעו לחיסון שלו כאשר פרסם סרטון ברשתות החברתיות שבו הוא מקבל את הזריקה.
לבייב קיבל את החיסון שלו במרכז הרפואי כללית בישראל. כפי שה"טיימס" חשף, בעוד תחילה סירבו להכניס אותו למרכז, בסופו של דבר הוא הצליח להיכנס עם קבוצה של עובדים רפואיים. מרכז הבריאות פרסם הודעה המאשרת את טענתו של לבייב, וציינו, "ברגע שהתברר שמדובר בהתחזות, התחלנו לחקור את האירוע כולל רענון הנחיות בנושא. מצער שיש אנשים שפוגעים האמון שהפגין הצוות ואנו מגנים את המעשה הזה".
לבייב הכחיש את ההאשמות, ופרסם הצהרה לפיה הוא לא יכול היה לקבל את הזריקה מכיוון שהוא לא אוהב לחכות. כדבריו, "עם כל הכבוד, אני לא אשב ואחכה 3-4 שעות. אני לא מישהו שמחכה ואף אחד לא יכול להגיד על זה מילה" (נכתב אז ב"טיימס אוף ישראל").
 
הציג את עצמו כמומחה נדל"ן
היבט אחד של השמועות וההאשמות סביב סימון לבייב שהיה מבלבל במיוחד הוא שעדיין יש ארגונים ומשקיעים שמוכנים לתת לו את ההזדמנות להפריך את מה שרבים מאמינים שהוא נכון. לדוגמה, בשנת 2021 פרסם מגזין Vents סדרת טיפים של סיימון לבייב, שמתואר כ"מיליונר בעל מוניטין" ש"שיחק בהימור הגבוה בעולם, הנדל"ן, במשך שנים". בעוד שהמגזין מציין את הסרט של נטפליקס על התנהגותו המדווחת של לבייב, נראה שזה לא גורע מהמומחיות שלו בנדל"ן לכאורה.
בראיון נותן לבייב עצות לאנשים שרק מתחילים קריירה בעולם הנדל"ן. בטיפ אחד הוא מייעץ למתעניינים בתחום להכיר אנשים שיכולים לעזור להם. "הקשרים שלך והיחסים שלך איתן יכולים למשוך את השטיח מתחת לרגליך או למקם אותו בדיוק בטיימינג הנכון. אז בחר בחוכמה" ייעץ לבייב.
האבא  והעזרה
בעוד סימון לבייב, הלא הוא נוכל הטינדר, טוען שהוא בן למשפחת לבייב המפורסמת של ישראל, אביו בפועל הוא הרב יוחנן חיות. כפי שפורסם בטיימס אוף ישראל, חיות עובד כרב של חברת התעופה אל על, ואף הואשם בעיסוק בהונאה בעצמו. חיות נחקר במשטרה בסוף 2019, והואשם בהחדרת קשרים עסקיים פוטנציאליים לבנו כשאפשר לאותם אנשים להאמין שהוא למעשה לבייב.
המשטרה גם סברה שייתכן כי חיות אף סייע ללבייב לעזוב את ישראל עוד בשנת 2017. תוך כדי עיון בהודעות טקסט שנשלחו לכאורה על ידי הרב, הרשויות גילו טקסט שנראה כמי שמתייחס ללבייב ולהאשמות נגדו. בטקסט נכתב בחלקו, "תאמין לי, זה לא היה ניתוח פשוט להוציא אותו; ותאמין לי שהוא מביא תוצאות שאף אחד לא הביא, אז יקירי, אני מבקש ממך לתת לו מה הוא צריך".
אדם אחד, שטוען שרימו אותו הן על ידי חיות והן על ידי בנו, אמר למקור החדשות הישראלי כי הוא מתמקד בנקמה. כדבריו, "אני רוצה להסתכל לו בעיניים ולהאשים אותו על שהעז לשתף פעולה עם בנו ולהונות אותי".
האשמות משנת 2011
האשמות להונאה הועלו נגד נוכל הטינדר סיימון לבייב כבר יותר מעשור. בעוד שהסרט התיעודי של נטפליקס בוחן את מערכות היחסים שהחל לבייב עם נשים משנת 2018, זו רחוקה מלהיות הפעם הראשונה שבה הוא נקלע לצרות משפטיות. כפי שדווח ב"הארץ", חיות נאלץ לעזוב את ישראל בשנת 2011 לאחר שהואשם בגניבה, זיוף והונאה בגין ניסיון לפדות צ'קים גנובים. הוא הצליח לעבור לפינלנד בעקבות בריחתו מישראל, ולפי הדיווחים החל לפגוש שם נשים ולהונות נשים.
לאחר שחזר לישראל ולאחר מכן עזב את ישראל בפעם השנייה ב-2017, שינה את שם משפחתו באופן חוקי מחיות ללבייב. לפי הדיווחים, ההחלפה הזו היא הפעולה שהקלה עליו להמשיך ולהציג את עצמו כבן למשפחת היהלומים העשירה, אבל הוא טוען שזו לא הייתה כוונתו. כפי שאמר לערוץ 12, "יש לי את הזכות לבחור איזה שם שאני רוצה, אף פעם לא הצגתי את עצמי כבן של אף אחד, אבל אנשים משתמשים בדמיון שלהם".
החברה התומכת של לבייב
אמנם בהחלט נבנה תיק די כבד נגד נוכל הטינדר סיימון לבייב, אבל לא כל מי שמכיר אותו מאמין להאשמות. למעשה, חברתו, קייט קונלין, יותר משמחה לחלוק עד כמה היא תומכת בלבייב. השניים ישבו לראיון משותף ב-Inside Edition בפברואר 2022, והדוגמנית בת ה-24 ילידת אוקראינה הגנה על החבר שלה והכחישה את ההאשמות שהועלו בסרט התיעודי של נטפליקס. קונלין מיהרה לאשר את אמונתה שלבייב דיבר אמת על עברו, ואמרה בראיון, "אלוהים אדירים,  איך מישהו יכול לבנות סיפור מזויף כזה?"
בראיון נפרד למאקו ב-2021, קונלין הציעה פרטים על האופן שבו היא ולבייב נפגשו. היא הסבירה שהשניים נפגשו אחרי ארבעה חודשים של צ'אטים דרך אינסטגרם, ושלבייב היה כן איתה מתחילת דרכם המשותפת. כמו שאמרה, "הוא לא הסתיר ממני כלום, היה לו חשוב שאדע עליו הכל מההתחלה".
קונלין המשיכה ועמדה על כך שסכומי הכסף שלטענתו נגנבו על ידי לבייב "שווים למתנות שהוא קונה לי בשבת", והוסיפה שהיכולת לכאורה של החבר שלה להוציא סכומי כסף מרשימים בבת אחת. הכובע צריך לציין שהוא לא צריך לגנוב את הכסף מאף אחד.
הקורבנות הנוספים
הסרט עצמו עוסק בשלוש נשים שונות, עם זאת, נראה שיש יותר קורבנות בחוץ. Radar Online פירסם כי לבייב היה בקשר עם אישה נוספת שביקשה להישאר בעילום שם בגלל התגובה שקיבלו נשים שהתייצבו. כפי שהיא ניסחה זאת, "התגובה הנפוצה היא רק חבורה של נשים מטומטמות ורודפות בצע שמגיע להן".
פליסיטי מוריס, שביימה את הסרט התיעודי של נטפליקס, אמרה ל"גרדיאן" שבהחלט יש עוד קורבנות שלא רצו לפרסם את הסיפורים שלהם.
כאשר נוכל הטינדר סיימון לבייב סוף סוף נתפס על ידי הרשויות ביוון ביולי 2019, הוא היה מבוקש במספר מדינות. כפי שפירסם Esquire, בין המדינות נכללו ישראל, שבדיה, אנגליה, גרמניה, דנמרק ונורבגיה. הוא נשלח בחזרה לישראל על ידי המשטרה ביוון, והתעקש שהוא לא יבצע את הפשעים שהואשם בהם. כפי שאמר לערוץ קשת 12, "הנשים עצמן היו הבעיה האמיתית". הוא הסביר, "אולי הלב שלהם נשבר במהלך התהליך... אף פעם לא לקחתי מהן אגורה; הנשים האלה נהנו בחברתי, הן נסעו וזכו לראות את העולם בכסף שלי".
אחת הנשים בסרט התיעודי של נטפליקס, פרנילה סיהולם, אמרה לאסקוויר שהיא ואחרות נקטו בהליכים משפטיים נגד לבייב בבית המשפט האירופי לצדק, אך ללא תועלת. אישה שביקשה להיות אנונימית אמרה את אותו הדבר פחות או יותר, והסבירה כי נאמר לה מהאינטרפול שאי אפשר לעשות דבר נגד לבייב כל עוד הוא נשאר בישראל.
תגובות לכתבה(20):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    מתפלא
    מוטי 03/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתפלא על נטפליקס,,לכשות סרט על נוכל/עברין..ממש זולים.
    סגור
  • 14.
    קייט קונלין
    גלי 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את יודעת, כל העולם אומר לך שהוא נוכל, ואת מתעקשת להאמין שהוא לא. כמה טפשה את יכולה להיות?.. אבל אל תדאגי, עוד תגלי את האמת על הנוכל הפרטי שלך, כאשר הוא יכיר "קייט" אחרת. אל תדאגי. עוד יגיע תורך..
    סגור
  • 13.
    מה עם הגהה, אפשר מעט ממנה לכתבה? (ל"ת)
    אורי 03/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    חיפשו כסף מגיע להם העיקר מבקשות בחור טוב חחח
    מתוק 03/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם הנוכלות בעצמם אים הוא היה עובד בסופר הם לא היו מתלהבות אבל כשהוא הגיע לאסוף אותם במטוס פרטי זה בסדר הוא נחמד
    סגור
  • 11.
    דאבל סטנדארט
    עידן שדה 03/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סיימון לבייב נוכל? או שזה הגולד דיגריות הנוכלות שראו גבר עשיר וניסו לפתוח לו רגליים במטרה להתעשר ולצבור סטטוס סוציאלי? נשים הן הנוכלות הכי גדולות יחד עם המדיה הקנאית והשקרנית.
    סגור
  • טען עוד
  • לך תלמד ממנו
    נראה כמו תגובה שלו 03/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שמעון חיות כתב את התגובה נכון ??
    סגור
  • 10.
    הרב יוחנן חיות הוא עץ התפוחים העברייני הרקוב ולכן
    העבריין הרב יוחנן 03/2022/17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא פלא שבנו שמעון, תפוח רקוב בפני עצמו, נפל ממנו
    סגור
  • הם קרובים של השופטת חיות או של המליארדר לבייב?
    אריה 03/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשיאת בית המשפט העליון קרובת משפחה של הנוכלים?
    סגור
  • 9.
    אם כולם יודעים שהוא נוכל, אז למה הוא לא נעצר?
    ליצנים שוטים 03/2022/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    פורים שמח לכם.
    סגור
  • 8.
    למה בארץ כל עבריין מקבל גושפנקה ןלהיות סלב המפורסמים
    ליצן 03/2022/17
    הגב לתגובה זו
    6 0
    למה הוא לו בכלא
    סגור
  • למה אתה לא מבדיל בין לו" ל"לא"
    לליצן 03/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה אח של סיימון הפלצן והעילג?
    סגור
  • 7.
    לבייב (ל"ת)
    ליצן 03/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    איך "לבייב" אם מקילומטר אתה נראה אבוחצירא? (ל"ת)
    יאיר 03/2022/17
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 5.
    בושה ,הוא צריך לשלם על כל העוולות שעשה
    Hr 03/2022/17
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מה קורה עם אכיפת החוק בארץ ? אם לא מסוגלים להתמודד איתו שישלחו אותו לאחת המדינות בהן הוא מבוקש הם כבר ידעו להענישו.
    סגור
  • 4.
    כןלהג6
    ויללנ 03/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחד היצורים, לכאורה ועם כל הכבוד
    סגור
  • 3.
    הנוכל
    שלומי 03/2022/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא נראה שהוא מתרגש מלהיות נוכל חלאת המין האנושי הבנתי שהתפוח לא נופל רחוק מהעץ
    סגור
  • 2.
    בב
    11?? 03/2022/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמההההה כותרות תתנו לו??????????כול יום כתבה עליו אתם לא נורמאלים מיי אכפת מהאדם הזה …עשה ממכם צחוק
    סגור
  • 1.
    שמעון חיות הנוכל
    שרמן 03/2022/16
    הגב לתגובה זו
    9 0
    הוא עוד יגמור עם כדור בראש
    סגור
  • הלוואי,אמן.
    מוטי 03/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמן,אמן. שיחסלו את הנבלה כבר.
    סגור
  • נוכל וגאון (ל"ת)
    דני 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור