משפט

הביטוח הלאומי הפסיד בענק: כך עובד שנפצע ניצח במשפט

תביעה שהגיש עובד בטלוויזיה החינוכית בעקבות נפילה במדרגות במהלך עבודתו, לא זכה להכרה של ביטוח לאומי במקרה וסירב להגדיר את המקרה תאונת עבודה. ביהמ"ש חייב בפיצויים ותיקון העיוות
מערכת ice | 
ביטוח לאומי (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, vecteezy)
עובד לשעבר של הטלוויזיה החינוכית שנפצע בעקבות נפילה במדרגות הבניין במהלך עבודתו, יוכר כנפגע עבודה, זאת על אף שהביטוח הלאומי לא הכיר בו ככזה לאחר שטען שהנפגע לכאורה פנה לטיפול רפואי רק חודש אחרי האירוע.
השופטת בבית הדין לעבודה בתל אביב, אריאלה גילצר-כץ, האמינה לעובד שהסביר כי התעכב לאור עומס ונאלץ להמתין כתקופה של חודש לתור למומחה בקופת החולים. המקרה המדובר התרחש בספטמבר 2018 כאשר הוריד ארגזים במדרגות הבניין של החינוכית, אך לצערו התביעה שהגיש לביטוח לאומי כדי שיכיר בו נפגע בתאונת עבודה נדחתה, ולכן הגיש את התביעה.
 
התובע גם הסביר כי אמנם אף אחד בבניין לא היה עד לנפילתו בזמן אמת, אך לאחר מכן כמה עובדים הבחינו בו בלובי הבניין כשהוא סובל מכאבים. הביטוח הלאומי לעומת זאת טען שלאור הסיבה שלא פנה מיידית לקבלת טיפול, לא היו עדים למקרה, התביעה שלו נדחתה.
השופטת גיצלר-כץ קבעה שעדויות התובע ושניים מחבריו לעבודה, הן אמינות ועקביות. עוד טענה כי העובדה שלא ניצל ימי מחלה מעידה על מוסר עבודה גבוה מבחינתו. בפסק הדין נקבע שוועדה רפואית של ביטוח לאומי תקבע את דרגת נכותו בעקבות התאונה, ונפסקו לטובתו הוצאות של 2,000 שקל בלי קשר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה