כסף וצרכנות

הביטוח הלאומי מתכונן לממן עשרות אלפים: מה החשש הגדול?

בעקבות העלייה של עשרות אלפי יהודים מאוקראינה שצפויה לקרות בקרוב לאור המלחמה עם רוסיה, המדינה נערכת במספר חזיתות. מאיר שפיגלר טוען: "כרגע אנחנו עוסקים בלהעלות כל מי שרק ניתן להגיע אליו ולחלץ אותו מהתופת", בממשלה מכינים תכנית מגורים והרב לאו בודק הקמת בין דין לבירור יהדות
מערכת ice |  2
המוסד לביטוח לאומי (צילום pexels, פלאש 90/ יונתן זינדל)
מנכ"ל הביטוח הלאומי ופרויקטור קליטת העלייה של יהודי אוקראינה, שנסו ממדינתם לאור המלחמה הקשה והמדממת עם רוסיה, משתף מה יהיו הצעדים של המדינה כדי לקלוט בצורה המיטבית את מי שעתידים לעלות לישראל.
מאיר שפיגלר אמר: "אנחנו מתכוננים לעשרות אלפי עולים. כרגע אנחנו עוסקים בלהעלות כל מי שרק ניתן להגיע אליו ולחלץ אותו מהתופת. שמעתי כבר סיפורים על אנשים שנרצחו על ידי כל מיני נושאי נשק".
 
סמנכ"ל הסוכנות היהודית יהודה סטון ייצא למרכזי העלייה של הסוכנות ברומניה ופולין כדי לקדם את תהליך הקליטה של היהודים מאוקראינה במסגרת מסלול "עליה אקספרס" שיתחיל ביום ראשון. הסמנכ"ל צפוי לתדרך את שר החוץ לפיד במתקן עולים בבוקרשט.
עוד פורסם כי בממשלה פועלים לאישור הצעת החלטה ביום ראשון הכוללת צעדים דרמטיים של שרת הפנים איילת שקד בשיתוף שר הבינוי והשיכון זאב אלקין שנועדו ליצור מקומות מגורים לעולים מרוסיה ואוקראינה במהירות. מדובר בעיקר בהקמת שכונות קרוואנים ובאישור מהיר במוסדות התכנון.
בישראל היום דווח כי לקראת הגעת אלפים לישראל, עדכן הרב לאו את היועמ"ש על הקמת הרכב שידון במעמדם של בעלי אשרת תייר • "רבים נמלטו ללא המסמכים הדרושים כדי להוכיח את יהדותם"
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לדאוג לאוקיריאנים
    מושחתים 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בטח פתאום יש לכם דירות איפה כל השנים שאנחנו מחכים לדירה תתביישו לכם תתבישו כבר אין לנו אמונה בכם
    סגור
  • 1.
    דיבורי סרק ותכנונים על הנייר?
    כמו קיצבת הזיקנה 03/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיצבת הזיקנה נשחקה כבר 20 שנה! וכל השרים רק מברברים כמה הם תומכים בקשישים הרעבים, אבל לא עשו למענם כלום! כנראה שגם לגבי הפליטים האומללים ידברו הרבה ויעשו כמעט כלום עד שיגרשו אותם מפה. לא מאמין לאף מילה של הפוליטיקאים
    סגור