משפט

הסוף לשוק האפור: כתב אישום נגד מלווי המיליונים

הפרקליטות הגישה כתב אישום כנגד שלמה הוריש ושלמה דהן, שמואשמים בהלבנת הון ומתן הלוואות בשוק האפור בהיקף כמעט עשרה מיליון שקל, כשהם משתמשים במספרה של אחד מהם על מנת להסתיר את פעילותם
מערכת ice | 
תחנת משטרה (צילום פלאש 90/ משה שי)
פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד שלמה הוריש (42) ושלמה דהן (43) מנתניה, בגין הלבנת הון ועיסוק ללא רישיון למתן אשראי. העבירות מיוחסות להם לאחר שעסקו במתן הלוואות בשוק האפור בהיקף של 9.6 מיליון שקל, תוך שהם משתמשים במספרה של דהן על מנת להסתיר את פעילותם.
מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד טובי הראל, עולה כי בשנת 2018 החלו הנאשמים לעסוק במתן אשראי ליחידים. כדי להסתיר את פעילותם מרשויות האכיפה, השתמשו הנאשמים במספרה של דהן כמשרד של העסק. המספרה היוותה כתובת לשם קבלת הלוואות בריבית מהנאשמים, הפקדת שיקים כערובה, פרעון חובות וכו'.
 
בנוסף, הנאשמים שמרו את התיעוד של העסקאות במחברות שהוסתרו במספרה. במסגרת חלוקת התפקידים בין השניים, הוריש היה כורת את חוזי ההלוואות עם הלקוחות ומפנה אותם למספרה. דהן היה מקבל את הצ'קים מהלווים ומעביר להם את סכומי ההלוואה במזומן. הנאשמים הפיקו יחד הכנסות מהריביות והעמלות שגבו ואלה הוסתרו ולא דווחו למס הכנסה. סך הכל ביצעו הנאשמים פעולות ברכוש אסור בסך כולל כ-9,670,000 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה