משפט

בית הדין קבע: הומו זו קללה, מכבי ת"א נענשה

החלטה תקדימית בכדורגל הישראלי, כאשר בית הדין של ההתאחדות לכדורגל קיבל את ערעור שוער מכבי נתניה, דני עמוס, והעניש את הצהובים בקנס של 3,000 שקל על קריאות "הומו" לעברו
מערכת ice | 
דני עמוס (צילום יחצ, freepik)
החלטה חסרת תקדים בכדורגל הישראלי. לראשונה בהיסטוריה, קבוצה נענשה על קריאות הומופוביות של אוהדיה. מדובר על לא אחרת ממחזיקת גביע המדינה וסגנית האלופה, מכבי תל אביב, שאוהדיה קראו "הומו" לשוער מכבי נתניה, דני עמוס, במהלך המשחק בין הקבוצות. 
מכבי ת"א נקנסה בסכום סמלי של 3,000 שקל, זאת לאחר מספר ערעורים של שוער מכבי נתניה, לאחר שבהחלטה הראשונית מכבי ת"א זוכתה. בהחלטה הנוכחית, שהגיעה כשלושה חודשים לאחר המקרה שאירע במשחק בין הקבוצות באצטדיון בלומפילד בחודש ינואר, התקבלה ברוב של שלושה דיינים מול שניים בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. 
פרופ’ מיגל דויטש, אחד הדיינים שדרש להעניש את מכבי ת"א על הקריאות, טען: “הקריאות כלפי דני עמוס נועדו להשפיל או לבזות אדם על רקע נטייתו המינית. אין מדובר בקריאות עידוד, אלא בקריאות גנאי. גם בהנחה שקהל האוהדים קרא קריאות אלה מתוך הנחה כי דני עמוס רק מזדהה עם הקהילה הלהט”בית ואינו משתייך בעצמו לקהילה זו, אין בכך כדי לשנות את התוצאה”.
עוד הוסיף דויטש: “הקריאות האמורות "מדמות" את דני עמוס לאדם המשתייך לקהילה הלה"טבית ותופס השתייכות זו לקהילה האמורה כתופעה הראויה ללעג. די בכך לצורך ביסוס קיומה של עבירה בנדוננו. יוער עוד, כי לצורך מילוי יסודות העבירה די בכך שהקריאות המשפילות נועדו לבזות בני אדם מחמת השתייכותם לקטגוריה המוגנת, באופן כללי, אף אם אין הן מופנות כלפי אדם מסוים במגרש”.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה