משפט

המוצר המסוכן בישראל יחויב ברישיון: מי יישלח לכלא בגללו?

נשקי האיירסופט ודומיהם מיובאים לישראל כצעצועים ולאחר תהליך הסבה הם הופכים לנשקים קטלניים ומשמשים ככלי ירייה לכל דבר, בין היתר במלחמות בין משפחות פשע.
מערכת ice |  2
חנות בגדים (צילום freepik)
המשרד לביטחון הפנים החליט להסדיר את תחום הצעצועים המסוכנים, ובמרכזם האיירסופט ככלי הנפוץ ביותר. החוק שעבר בקריאה ראשונה קובע כי כל פעולה של ייצור, ייבוא, ייצוא, אחסנה, הובלה ומסחר בדמויי כלי ירייה יחויבו ברישיון, באופן דומה לרישיונות מקבילים בתחום כלי הירייה. 
השימוש בכלים אלה, החזקתם ונשיאתם, ייעשה רק במועדוני קליעה שקיבלו רישיון מהאגף לרישוי כלי ירייה, כך שמתאפשר המשך פעילות הפנאי של הציבור במועדונים בעלי רישיון, ולצד זאת צמצום אפשרות זליגתם לגורמים עברייניים ולגורמי טרור. במסגרת הצעת החוק, נקבע סעיף עונשין של בין שלוש לחמש שנות מאסר בגין ביצוע פעולות שונות באותם דמויי כלי ירייה שניתן להסב אותם.
 
השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב: "מכירה ומסחר של כלים הדומים לכלי ירייה, מזינים תעשייה מסוכנת של ייצור כלי נשק מאולתרים, אשר עושים את דרכם לידיהם של גורמי טרור ופשיעה מאורגנת, ומשמשים לפגיעה באזרחים. דרך החוקים הללו אנו מעבירים מסר ברור – המלחמה בכל תופעת האמל"ח הלא חוקי היא בלתי מתפשרת".
מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, תומר לוטן הוסיף: "אני שמח שהחוק עבר בקריאה ראשונה כבר בפתח המושב, מה שמביע את המחויבויות שלנו ושל הכנסת להמשך מאבק בפשיעה ובאלימות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המדינה טובעת בחוקים
    דוק 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד כדי כך "מרוב עצים לא רואים את היער"
    סגור
  • מילא חוקים
    חיים שלי 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל חוקים שאינם נאכפים רק מגבירים את האנרכיה
    סגור