משפט

הרשות הפלסטינית תשלם פיצויים במאות מיליוני שקלים לנפגעי טרור

הרשות הפלסטינית תשלם פיצויים למשפחותיהם של 34 קורבנות טרור בסכום של 130 מיליון שקל. מדובר בסכום חסר תקדים, שכן הוא הגבוה ביותר שבית המשפט פסק בתביעה אחת נגד הרשות
מערכת ice |  2
זירת פיגוע (צילום יוסי זמיר פלאש90)
בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (שלישי) על החלטה חסרת תקדים כאשר דרש מהרשות הפלסטינית לשלם פיצויים למשפחותיהם של 34 קורבנות טרור בסכום של 130 מיליון שקלים. מדובר בסכום הגבוה ביותר שבית המשפט פסק בתביעה אחת נגד הרשות הפלסטינית.
פסק הדין ניתן עבור 15 תביעות נזיקין שהגיש ארגון "שורת הדין" בשם נפגעי טרור בתחילת המילניום הנוכחי, בהם הלינץ' ברמאללה, הפיגוע במדרחוב בן יהודה, פיגוע החדירה לבית משפחת גביש בליל הסדר, רצח בני הזוג דיקשטיין ובנם הקטן במארב ירי בדרום הר חברון; פיגוע ההתאבדות בצומת מגידו בו נהרגו 17 בני אדם, וכן פיגועים נוספים.
 

הדיונים נמשכו כ-20 שנה והתביעות אוחדו לבסוף לתיק אחד בשל תקדימיות הנושא. לפני שלוש שנים קבע השופט בדימוס משה דרורי, בפסק דינו האחרון, כי הרשות הפלסטינית אחראית לפיגועים וכי ניתן יהיה לתבוע אותה לשלם פיצויים.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אם יש פסק דין אז יש אשמים וצריך לבוא איתם חשבון
    אבנר 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכסף לא שווא ולא יחזיר את היקרים לחיים אבל אם יבואו עם המשלחים חשבון ויצודו אותם אז אולי זה ירתיע את המשלחים כי זה יפגה להם בחופש ובניהל החיים הבזבזני שלהם
    סגור
  • 1.
    עינוי דין
    צחי 06/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    20 שנה… בימ״ש צריך להיתבע ולשלם על הסחבת הזו
    סגור