משפט

פרשת היעלמות הכסף: יונט מתחילה בשיקום עסקים - המנכ״ל פוטר

לאחר בדיקת הגורם החיצוני החברה מסרה כי צחי אזר, מי שהיה מנכ"ל החברה יסיים את תפקידו זאת לאחר שחשדות קשות הוטחו כלפיו
ניצן כהן |  1
צחי אזר (צילום סטודיו ג'י.טי, shutterstock)
בחודשים האחרונים דווח על סכומים גבוהים שלכאורה נעלמו ועל התנהלות בעיתית בצמרת חברת האשראי החוץ בנקאי והמרת המטבע – יונט קרדיט. כשברקע החשדות והשמועות החלו לזרום, משה כחלון, מי שהיה יו"ר החברה, הודיע על התפטרותו המפתיעה, צעד שהגביר את העמימות ביחס לאירוע החריג.
 
אתמול (יום ג') נמצא לכאורה האשם. דירקטוריון החברה הודיע על הפסקת כהונתו של מנכ"ל החברה צחי אזר. זאת לאחר קיום הליך שימוע, שנוהל על-ידי הדירקטורים הבלתי תלויים בחברה, כך מסרה החברה.
 
מטעם החברה נמסר כי ההחלטה הדרמטית הגיע בשל הפרת האמונים שאזר חטא בה כאשר הסתיר מהחברה מידע מהותי הנוגע לענייני החברה, נטל מהחברה כספים לצרכיו האישיים וכן, גרם לחברה להתקשר בעסקאות אשר לא אושרו ולא דווחו כדין.
 
כזכור בעקבות הגילויים הראשונים אודות החשדות החריפות על אי-התאמות כספיות באחד מסניפי החברה, מינה דירקטוריון החברה את רו"ח עופר אלקלעי כבודק חיצוני בלתי תלוי, לבחינת הנושא וכלל ההשלכות הנובעות ממנו. לאור בדיקותיו של הבודק החיצוני, צפו ועלו גם גילויים נוספים אודות התנהלותו הבעייתית של אזר. עקב כך פנתה החברה בדרישה לצחי אזר להשיב לה באופן מידי, את כל הכספים שנטל ממנה שלא כדין. כמו כן, בכוונת החברה לנסות ולהיפרע מאזר בגין כל הנזקים שנגרמו לה.
 
במקביל לחשיפה המרעישה, ביונט קרדיט מנסים לשדר עסקים כרגיל ובחברה ממשיכים לפעול למען המשך פעילותה התקינה של החברה. בכלל זה, נודע כי נחתם הסכם בין החברה לבין חלק מבעלי השליטה בה, לפיו התחייבו בעלי השליטה לכסות את החשיפות הכספיות של החברה, שהתגלו עד כה, כפי שדווח בשבוע שעבר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כחלון וגניבת המיליונים.
    אייל אורי 06/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב מאוד שהחיוך הערמומי נטש וחזר מושפל לביתו.היה שר אוצר גרוע ביותר מעולם לא ראה את העם.דאג רק לישבנו.
    סגור