השוק

יונט ממשיכה להסתבך: גיזה מבטלת את רכישת השליטה

צרות בצרורות: לאחר ההתפטרות של היו"ר הקודם משה כחלון בעקבות היעלמות של כמה מיליוני שקלים מקופתה, יונט הודיעה כי העסקה במסגרתה גיזה הייתה אמורה להשתלט על 18% מהחברה, בוטלה
מערכת ice |  4
יונט קרדיט (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי, freepik)
טרם יבשה הדיו מעל ממצאי הבדיקה של הבודק החיצוני ביונט קרדיט, במסגרתה התגלו חוסרים של כמה מיליוני שקלים מקופתה, מה שגרר הוצאת מנכ"ל החברה לחופשה והערב (רביעי), החברה סופגת מכה קשה נוספת, כאשר חברת הייעוץ גיזה זינגר אבן, שהייתה אמורה להשתלט עליה ולרכוש כ-18% ממנה, הודיעה על ביטול העסקה. 
לפי העסקה, גיזה הייתה אמורה למעשה לרכוש 18% מהחברה שנמצאים בבעלות בעלי השליטה בה: שלמה אייזיק ושי פנסו שמחזיקים נכון להיום ב-23.19% ממנה ב-10 מיליון שקל, כלומר לפי שווי חברה של 55 מיליון שקל, שווי מרשים בהתחשב בבעיות שלה ובעובדה שהיא נסחרת כיום, לאחר הטלטלות בשווקים לפי 44 מיליון שקל. זה כאמור, כבר לא ייצא לפועל. 
בהודעת הבורסה נכתב: "בהמשך לדוח מיידי שפרסמה החברה ביום 13 ביוני 2022 (אסמכתא: 2022-01-073231), המובא בדוח זה על דרך ההפניה, בדבר חתימה על הסכם עקרונות לא מחייב בין חלק מבעלי השליטה בחברה, ה"ה שי פנסו ושלמה אייזיק ("בעלי השליטה") לבין גיזה זינגר אבן קפיטל בע"מ ("הצדדים"), מתכבדת החברה לדווח, כי עודכנה על ידי בעלי השליטה כי לא נחתם הסכם והצדדים חדלו מלנהל משא ומתן בקשר עם רכישת מניות החברה מבעלי השליטה".
כזכור, שר האוצר לשעבר משה כחלון הודיע בחמישי על התפטרותו מתפקיד יו"ר יונט קרדיט. כחלון כתב לבעלי החברה, "לצערי הרב, אנו מבינים כיום כי ייתכן וקיימת לחברה חשיפה כספית משמעותית, אשר נגרמה בגין אירועים שהתרחשו לפני הצטרפותי לחברה, נוכח התפתחויות אלה, ובלב כבד, החלטתי להודיע לבעלי השליטה על סיום תפקידי כיו"ר דירקטוריון החברה ודירקטור בה באופן מידי. אני מאחל לכם ולחברה בהצלחה בהמשך הדרך".
חברת האשראי החוץ בנקאי נמצאת בתקופה האחרונה בסאגה של צרות: לפני כחודש התרחש במשרדי החברה שוד בו נגנב סכום של כ-3.5 מיליון שקל ומטבעות זרים מהסניף הראשי של החברה באזור התעשייה בחולון.
לאחר מכן, במסגרת ממצאי הבדיקה של הבודק החיצוני שהביאה יונט קרדיט, התגלו חוסרים של כמה מיליוני שקלים מקופתה, מה שגרר הוצאת מנכ"ל החברה לחופשה. כזכור, שכרו של היו"ר כחלון עמד על 8.3 מיליון שקל בשנה עבור משרה של 80%. 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תארו לכם איזה נזק הוא היה עושה ב 100% משרה (ל"ת)
    עירן 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    שיחזיר את כל הכספים על 0 עשייה (ל"ת)
    דוד ברזם 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תחזור לחנות אביזרי רכב שם מקומך
    רונית 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחח
    סגור
  • 1.
    כל מה שכחלון נוגע בו זה הרס
    יוסף 06/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרס הרס
    סגור