משפט

הטרדת סוהרות על ידי מחבלים? "לא חמור כמו שמפניות"

לאחר חשיפת פרשת 'הסרסור בסוהרות' בבית הכלא גלבוע שזעזעה את המדינה, הותר לפרסום כי מחבל ביצע עבירות מין חמורות בסוהרות בבית הכלא. חושף הפרשה, לירן לוי סיפר: "זה לא כזה חמור כמו שמפניות, לא צריך לחקור את זה"
מערכת ice | 
שירות בתי הסוהר (צילום פרקליטות מחוז מרכז)
לאחר חשיפת פרשת 'הסרסור בסוהרות' בבית הכלא גלבוע שזעזעה את המדינה, הותר לפרסום כי מחבל ביצע עבירות מין חמורות בסוהרות בבית הכלא, זאת אחרי שהחקירה בנושא נפתחה מחדש.
מי שחשף את הכתבה, לירן לוי, שעבד אז בערוץ 20, עבר בוואלה! והיום הוא כתב בידיעות אחרונות, דיבר בגלי צה"ל על הנושא וטען: "זה לא כזה חמור כמו שמפניות, לא צריך לחקור את זה. סליחה על הציניות. אני לא בטוח שכולם הבינו מה אנחנו חושפים: אסיר ביטחוני ששמו אסור לפרסום ביצע עבירות מין חמורות מאד בחיילת ששירתה כסוהרת".
 
לוי המשיך ואמר: "יש מילה המגדירה במדויק את מה שהוא עשה אבל אסור לומר אותה במסגרת צו איסור הפרסום הגורף. בדרך כלל מרבית צווי איסור הפרסום ניתנים גג לחודש ומדברים בעיקר על פרטי החקירה, הצו הנוכחי אסר עלי שבכלל יש חקירה על הסיפור הזה. שב״ס הודה רק לאחרונה שהוא השתמש בסוהרות כדי להשיג מידע מודיעיני ממחבלים בכלא".
 
לוי סיכם את דבריו כשאמר: "ברגע שהמחבל הוא לכאורה מקור מודיעיני של קצין המודיעין -וקצין המודיעין רוצה שהוא יהיה מרוצה…הסיפור הנוכחי קרה קצת לפני הסיפור השני שכבר פרסמנו, זה מספר לך על שיטה. אם לצבא ההגנה לישראל אכפת מהחיילות שלו - הוא היה צריך להודיע לפני 4 שנים שהוא מפסיק שליחת חיילות לשם".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה