משפט

תביעת ענק נגד פמפרס: תחלק לישראלי 8.8 מיליון?

הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית על סך 8.8 מיליון שקל נגד פרוקטר אנד גמבל ודיפלומט בגין פס ייצור פגום של פמפרס פרימיום במידה 3-6, אלפי צרכנים נפגעו

מערכת ice |  5
חיתולים (צילום vecteezy)
הבקשה לתביעה מבוססת על מקרים רבים שבהם חולשה של אחד הסוגרים של החיתול גרמה לבריחות צרכים כשהילדים היו בבית ובמקומות ציבוריים ועקב כך נגרמה עוגמת נפש להורים ולילדים.
התביעה הוגשה נגד פרוקטר אנד גמבל, יצרנית חיתולי פמפרס, ודיפלומט, משווקת פמפרס בישראל, על ידי עו"ד ולריה פלקסברג ואחד מצרכני החיתולים בבית המשפט המחוזי מרכז לוד. בכתב התביעה נכתב: "לקוח קבוע של המשיבות, חווה שוב ושוב מקרים של 'בריחת שתן' מהחיתול של בנו, אשר הובילה להתעוררות חוזרת ונשנית בבכי של בנו לאחר שנרטב כולו, הרטבה של מיטתו ומצעיו, כריתו ושמיכתו, וכן של כל בגדיו".
לקוחה אחרת סיפרה כי במהלך אירוע בה בתה הייתה שושבינה ולבשה שמלה לבנה, השמלה התלכלכה בצרכים ונגרמה להם אי נעימות ומבוכה רבה. לקוחה נוספת סיפרה שנתקלה מספר פעמים בבריחות שתן של ילדה ורק לאחר שקנתה מספר חבילות פמפרס גילתה כי מדובר בפגם בחיתול. אלה הם מספר מקרים בודד שמהווה טיפה בים של צרכנים שנפגעו.
 
מכיוון שמדובר בתביעה ייצוגית במידה והתובע יזכה בתביעה כלל ציבור הנפגעים יקבל פיצוי שווה. לדברי פלקסברג כשהחל לבצע בדיקת רקע לתביעה היא התרשמה שמדובר בכ-18-20 אלף נפגעים, אבל מאז שהתפרסם דבר התביעה ולאחר שפנו אליה מספר עצום של אנשים היא מעריכה שמדובר ביותר.
עוד לפני שהוגשה הבקשה לתביעה נמסר מחברת פרוקטר אנד גמבל: "מותג פמפרס מבית 'פרוקטר אנד גמבל' פועל לייצר את החיתולים הטובים, האיכותיים והנוחים בעולם. בדיקה מעמיקה במפעל העלתה כי תקלה אקראית בפס ייצור בודד, גרמה לחולשה בחיבור הסוגרים במספר מוגבל של חיתולי פמפרס פרימיום מידות 6-3. התקלה כמובן טופלה באופן מיידי בכדי להבטיח את סטנדרט האיכות הגבוה ביותר בתהליכי הייצור של החברה. מספר שירות לקוחות 1800-666-775".
לדברי עו"ד פלקסברג לא כך פעלה החברה,"הם מסרו לתקשורת כי הם יודעים על כשל בפס הייצור בחיתולים וטיפלו בכך, אבל למעשה הם המשיכו למכור אותם. אני מקווה שהנתבעות ימצאו לנכון לבצע ריקול כבר עכשיו, יפסיקו לשווק את המוצרים הפגועים ויגיעו להסדר מהיר תוך מתן פיצוי מתאים".
"ציפיתי שהם יצאו בהודעה לכל ציבור הצרכנים שלהם, חשבתי שמיד עם קבלת התביעה הם יעשו את הנדרש. אני לא יודעת לאן זה ילך, אבל אני מוכנה להמשיך להילחם למען ציבור הצרכנים שנפגעו".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אבל איך בפועל ניתן להצטרף לתביעה? (ל"ת)
    צרכנית 08/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חזירים
    מומי 08/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה זה מוכרים סחורה סוג ז במחיר של א א בשביל זה יש רשתות עודפים שהיו שמחים לרכוש מהחברה במחיר נמוך וגם למכור במחיר הוגן.... אבל לאאאא חזירותשל כסף כסף כסף עוד עוד עוד ואז באה תביעה וריקולים החברות האלה רק יאבדו את אמון הציבור.... כבר מכרו לנו שוקולדים עם צואת יונות כבר מכרו לנו ירקות מוקפאים עם חלקי עכבר כבר מכרו לנו עשרות מוצרים פגומים עם סלמונלה קוליפורמים ומה לא כבר מכרו לנו טיטולים פגומים פגומים ואיפה מוצרי חשמל ריהוט שנמכרים עשרות פעמים עם רכיבים פגומים ועשרות תקלות..... התעשיות האלה רקובות הרי צריך לשלם לדירקטוריון החברה ל מעלה מ 100 אלףשח בחודש לא???
    סגור
  • 1.
    לא טוב? על תרכוש.
    אלי 08/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני הפסקתי לרכוש, אבל למה לתבוע? כל מוצר והאיכות שלו, בשביל זה יש שוק חופשי
    סגור
  • נמאס
    אסי 08/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נמאס כבר עם התגובה המטומטמות של "שוק חופשי" על כל דבר ובלי שום קשר. יש דבר כזה שנקרא הבטחה צרכנית. חיתול אמור להחזיק צרכים של תינוק, בגלל זה קניתי אותו. אם הייתי רוצה שהתינוק ייעשה על עצמו לא הייתי שמה חיתול בכלל. אם חברה שיווקה מוצר פגום ביודעין או לכל הפחות לא ביצעה ריקול שנתגלה הפגם והפרה הבטחה צרכנית בסיסית- שתשלם.
    סגור
  • הזדמנות להתעשר
    גם אני נפגעתי 08/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחכה כבר לזכות בתביעה ולקבל את השמונה שקלים שלי.
    סגור