משפט

האם שירות FreeTV של קשת יבוטל? הוט פונה לבג"ץ

חברת הכבלים הגישה עתירה הדורשת לבטל את האישור שניתן לקשת ו-RGE להפעיל יחד את מיזם הטלוויזיה הרב-ערוצי "פרי טיוי", בטענה כי מדובר בהחלטה שהתקבלה בחוסר סמכות, במחשכים, תוך סתירה של החוקים והתקנות בחוק התקשורת ותפגע אנושות בשוק

יאיר מור | 
קשת, RGE (צילום Magma Images)
הוט, ספקית שירותי הטלוויזיה הגדולה בישראל, הגישה הבוקר (חמישי) עתירה לבית הדין הגבוה לצדק בדרישה לבטל את האישור שניתן לקשת על ידי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו להפעיל את מיזם הטלוויזיה האינטרנטית המשותף שלה ושל קבוצת RGE, שכידוע נקרא FreeTV.
העתירה הוגשה ע"י עו"ד אבי ליכט, שותף בכיר במשרד מיתר, ונטען בה כי החלטת הרשות השנייה להתיר לקשת להפעיל שירות טלוויזיה רב-ערוצי מנוגדת לחוקים ולתקנות הרלוונטיים בשוק התקשורת. הוט טוענת כי קשת היא כבר בעלת ערוץ הטלוויזיה המסחרי הגדול בישראל וחברת החדשות הגדולה בישראל, ולכן האפשרות להפעיל גם שירות רב-ערוצי מהווה "סתירה חזיתית לדיני התקשורת ולחוק הריכוזיות, המבוססים על ביזור כוח תקשורתי ומטרתם לוודא ששוק הדעות יהיה מגוון" ושלפיהם בעל ערוץ מסחרי לא יכול להחזיק רישיון לשידור רב-ערוצי, ובעל רישיון כזה לא יכול להחזיק ערוץ מסחרי.
 
לדברי הוט, ההחלטה התקבלה כתוצאה מ"חולשת הרשות השנייה מול קשת". "לא ייתכן כי הרשות השנייה תתיר לה (לקשת; י"מ) להפוך להיות גם בעלת מיזם טלוויזיה רב ערוצית, בניגוד לכלל האוסר בעלויות צולבות". היא מדגישה כי "מדובר במי שכבר היום מרכזת כוח תקשורתי אדיר: קשת היא בעלת רישיון לשידורים מסחריים, שולטת בחברת החדשות החזקה בישראל, ובחסות ההסדרים הרגולטוריים שיצר החוק היא ביססה שליטה בתחום הטלוויזיה המסחרית ומעמד מונופוליסטי בתחום שידורי החדשות".
כדי לחזק את הטענה לפיה קשת משתמשת ללא כל היסוס בכל האמצעים שברשותה כדי לקדם כל פרויקט חדש שלה, מציינת הוט את הקידום האגרסיבי לא זכה אתר מאקו בערוץ 22 ולאחר מכן 12, שהפך אותו, יחד עם N12 שהושק לפני שנתיים וחצי, לאתר השלישי בגודלו בתחום החדשות בישראל. בנוסף, מזכירה הוט כי קשת השקיעה בשנים האחרונות בחברות מסחריות רבות – ועם כל השקעה כזו בא קידום אגרסיבי למוצר בגופים שברשותה של קשת, כמו במקרים של אפליקציית איזי, מותג האופנה אורבניקה, חברת הביטוח ליברה ועוד.
הוט מדגישה כי בפני הרשות השנייה הוצגו "תמרורי אזהרה על ידי שר התקשורת, היועץ המשפטי לממשלה, מועצת הכבלים והלווין ועל ידי הציבור". למרות זאת, "החלטת הרשות השנייה נעדרת כל התייחסות לשיקולים הנוגעים להגנה על שיח ציבורי מגוון וחופשי, שהם בליבת תחום התקשורת שהיא אמונה על אסדרתו". היא אף מאשימה את הרשות בניסיון לנהל את כל ההליך במחשכים, תוך סירוב לפרסם לציבור את המסמכים שהוגשו לה על ידי קשת או את חוות הדעת שהוצגו נגדה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה