משפט

במאות מיליונים: העוקץ של ארגוני הפשע נחשף

המשטרה נלחמת בארגוני הפשיעה כדי לסגור להם את מקורות ההכנסה הרווחיים, אך מקור הכנסה רווחי במיוחד נחשף - החזרי מס קנייה במאות מיליוני שקלים מדי שנה. ככה פעלה השיטה
מערכת ice | 
מעצר (צילום shutterstock)
ראשי ארגוני הפשע בישראל לא מפסיקים למצוא דרכים לעשות כסף. הדרך האחרונה – שימוש באנשי קש במטרה להשמיד כמויות ענק של טבק ובתמורה מקבלים ממדינת ישראל החזרי מס קנייה במאות מיליוני שקלים מדי שנה.
שמעון איפרגן חושף את השיטה של ארגוני הפשע, בעיקר באזור הצפון, השפלה והנגב, לגלגל סכומים בלתי נתפסים בזכות תרמית יחסית פשוטה. על ידי אנשי קש (קופים) אותם ארגונים מכניסים מעל לשני מיליארד שקל בשנה בתחום הטבק, אך זה לא הכול.
 
"ראשי הארגונים מתדרכים את 'הקופים' שלהם כיצד לקבל החזר על מוצרים שלכאורה התקלקלו כדי לקבל החזרים של מס קנייה במאות מיליוני שקלים מדי שנה", הסביר קצין משטרה. אז איך פועלת השיטה?
אותם בעלי עסקים, אשר משמשים כקופים בארגוני הפשע, מדווחים על סחורה שהתקלקלה ומודיעים על הצורך להשמידה. הסחורה עצמה מושמדת, תחת פיקוח המכס, במטעו המצוי בנמל או במסוף, ובתמורה הם מקבלים החזר כספי מרשות המיסים ומקופת המדינה.
אותם גורמים עבריינים דואגים, מבעוד מועד, לערבב את הטבק עם בדשא ועשבים, וכמות הטבק המושמדת נמוכה משמעותית. "אי אפשר לעבור על כל שק ושק ולבדוק שמדובר נטו בטבק, והם מנצלים את זה כדי להונות את המדינה", טוען גורם ברשות המיסים לאיפרגן.
לאחרונה, לחוקרי רשות המיסים והמע"מ בתל־אביב והמרכז הגיע מידע על העוקץ והצליחו לתפוס על חם. בעקבות התפיסה, עצרו בלשי יאחב"ל 433 עשרות עבריינים שהיו מעורבים וגרפו לכיסים מיליוני שקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה