בארץ

שרון ניר מתקוממת: "דרישה קואליציונית להדרת נשים בחסות החוק"

אחת הדרישות של סמוטריץ' ויהדות התורה במו״מ הקואליציוני מול הליכוד, לעגן בחוק הפרדה מגדרית ובכך להדיר נשים מהמרחב הציבורי, מאירועי תרבות, מלימודים, מהשירות הציבורי ומתחבורה ציבורית ברחוב החרדי בלבד. באופוזיציה מתקוממים 
דוד זולדן |  3
ח״כ תא״ל במיל' שרון ניר (ישראל ביתנו)
ח״כ תא״ל במיל' שרון ניר (ישראל ביתנו) בתגובה לדרישתם של סמוטריץ ויהדות התורה לעגן בחוק כי הפרדה בין נשים לגברים במרחב הציבורי לא תיחשב כאפליה: "לא יאומן, דרישה קואליציונית להדרת נשים בחסות החוק!"
הבוקר פורסמה ב"ישראל היום" אחת הדרישות של סמוטריץ' ויהדות התורה במו״מ הקואליציוני מול הליכוד, לעגן בחוק הפרדה מגדרית ובכך להדיר נשים מהמרחב הציבורי, מאירועי תרבות, מלימודים, מהשירות הציבורי ומתחבורה ציבורית ברחוב החרדי בלבד. 
 
שרון ניר: "הקואליציה המתגבשת מלבינה את ההפרדה המגדרית במרחב הציבורי, ותפעל להדיר נשים גם מיחידות, תפקידים וטקסים בצה״ל, לאפשר הושבת נשים בספסל האחורי, והכל בחסות החוק".
ניר משחזרת: "בהיותי יועצת הרמטכ״ל לענייני מגדר, עמלנו רבות על פקודת השירות המשותף, שנועדה לאפשר מרחב בטוח לשירות נשים וגברים בצה״ל, תוך התחשבות בצורכי החיילים הדתיים וללא פגיעה בחיילות. לדאבוני הממשלה המתהווה רוצה להכשיר את הפגיעה בחיילות ונשים בכלל".
לסיום היא אומרת: "אני ממליצה לסמוטריץ', גולדקנופף וגפני לפתוח את מגילת העצמאות ולהיזכר על אילו יסודות המדינה שלנו יושבת, ללא אפליה בדת, גזע ומין".
המהלך המדובר מעורר סקרנות ופליאה גם בחוגי האקדמיה. פרופ' אסנת עקירב, ראש החטיבה למדע המדינה במכללה האקדמית גליל מערב תוקפת את ההצעה ואומרת כי "בדרישתם, סמוטריץ' והחרדים חונקים את נשמת אפה של הדמוקרטיה. לנוכח הביקורות הנשמעות הם ישיבו כי דרישתם נובעת מחופש הדת לו הם זכאים במשטר דמוקרטי ועל כך יש נשיב להם כי כל זכות בדמוקרטיה מאוזנת מול זכות אחרת, כאשר עקרונות היסוד שמנחים הם השוויון והצדק. תארו לכם שהייתה קמה קואליציה של חילונים 'על מלא' שהייתה מחליטה שברית מילה היא בלתי חוקית ובלתי מוסרית משום שהיא מהווה התעללות בחסרי ישע. אמות הספים היו נרעשות בקול ההתנגדות שהיו משמיעים החרדים, ומן ההגינות לומר שלא רק הם אלא קבוצות נרחבות נוספות במדינת ישראל. לפיכך, אני מציעה - היו צנועים כשהגה השלטון בידיים שלכם, העולם כידוע עגול".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לדעתי, החרדים, וסמוטריץ' ודומיו,
    אפרת 03/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוינים את מגילת העצמאות, את המלצתך לעיין בה הם "ינפנפו". ואם אכן יעברו בעיניהם על מגילת העצמאות, הם יקללו לתוך זקנם.
    סגור
  • 1.
    דרישה לאפשר לפרט
    חילוני 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לחיות את חייו כרצונו. שמאל קלאסי. מוזר שאת נגד
    סגור
  • המגיב חילוני?? חח. זה חרדי מתחזה.
    אפרת 03/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החרדים מעוניינים שאף אחד פה לא יחיה את חייו כרצונו. החרדים מעוניינים בעיקר שאנו, הנשים, נהיה מודרות מהמרחב הציבורי, ובכל מקום בו יש זכרים, אנו נהיה "אזרחיות סוג ב'".
    סגור