בארץ

בית המשפט העליון הכריע: זה הסרט שאסור להקרין בישראל

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של הבמאי מוחמד בכרי ואסר את הקרנת הסרט "ג'נין ג'נין" בישראל. הסרט העוסק במבצע חומת מגן הציג עובדות שקריות, ובכרי חוייב בתשלום פיצויים לחייל מילואים המופיע בו
מערכת ice | 
מוחמד בכרי בבית המשפט (צילום פלאש90)
בית המשפט העליון דחה אתמול (רביעי) את הערעור שהגיש הבמאי מוחמד בכרי, והותיר על כנו את האיסור על הקרנת הסרט "ג'נין ג'נין" בישראל. כן הורה על החרמתם של כל עותקי הסרט בישראל, וחייב את בכרי בתשלום פיצויים לחייל מילואים שהוציא את דיבתו בסרט.
הסרט "ג'נין ג'נין" של בכרי משנת 2002 צולם בעקבות מבצע "חומת מגן", והביא עדויות של פלסטינים על פשעי מלחמה כביכול שביצעו חיילי צה"ל. הסרט נאסר להקרנה בישראל בנימוק שהעדויות שהובאו בו שקריות. סא"ל ניסים מגנאג'י, חייל מילואים שהשתתף במבצע "חומת מגן" והושמץ בקטע קצר בסרט, הגיש ב-2016 תביעת לשון הרע נגד בכרי.
 
בינואר 2021 הורה בית המשפט המחוזי בלוד להחרים את כל עותקי הסרט בישראל, וקבע כי אין אמת בעיקרי הדברים בסרט, אין תום לב בהצגתם ולא ננקטו צעדים לבסס את הטיעונים בו. השופטת הלית סילש חייבה את בכרי לשלם למגנאג'י פיצויים בסך 175 אלף שקלים, והוצאות משפט בסך 50 אלף שקלים.
בכרי ערער לבית המשפט העליון על הפסיקה באמצעות עו"ד אביגדור פלדמן, ואמש דחה העליון כאמור את הערעור, הותיר את הפיצויים הנ"ל על כנם והוסיף עליהם 35 אלף שקלים על הוצאות המשפט בעליון.
השופטים יצחק עמית, דוד מינץ ואלכס שטיין קבעו כי יש להטיל על בכרי אחריות על ארבע הקרנות של הסרט, בין השנים 2012-2010, ועל הפצת הסרט ביוטיוב. יחד עם זאת, השופטים לא הורו על הסרת הסרט מיוטיוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה