בארץ

משפחות החטופים לקבינט המלחמה: "אין לנו את הפריבילגיה לחכות"

לאחר חמישה ימים, צעדת משפחות החטופים נגמרה בעצרת המונית מול לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו בהשתתפות 25,000 בני אדם. משפחות החטופים דורשות להיפגש עם קבינט המלחמה: גנץ ואייזנקוט אישרו, נתניהו גלנט עוד לא השיב לבקשה 
מערכת ice | 
משפחות החטופים (צילום ישראל מזרחי)
המחאה למען החזרת החטופים נמשכת, והבוקר (שבת) יצאו המשפחות, קרוביהם ורבבות תומכים ליום האחרון אשר חתם את הצעדה שהחלה בתל אביב והסתיימה היום מול משרד ראש הממשלה בירושלים שם נערכת כעת עצרת המונית.
בתקווה שעסקה לשחרור החטופים תצא בקרוב לפועלו וכדי לחזק את המשפחות שיקיריהם נמצאים עכשיו ברצועת עזה, כ-25,000 בני אדם הצטרפו לצעדה שהייתה לאורך כביש 1. בין המשתתפים היה גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד ואשתו ליהיא הצטרפו היום לצעדה. לקראת הערב, הצועדים נכנסו לירושלים לקולות השיר "ירושלים של זהב", ומאות קיבלו את פניהם על גשר המיתרים.
בינתיים, במטה המשפחות הודיעו כי: "השרים בני גנץ וגדי איזנקוט עדכנו את בני המשפחות כי הם נענים לקריאתם לפגוש את חברי קבינט המלחמה. הפגישה תתקיים היום במטה המשפחות בשעה 18:30. יודגש כי בני המשפחות עדיין ממתינים לתשובתם של חברי קבינט המלחמה הנוספים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר רון דרמר". 
 
יובל הרן, ששבעה מבני משפחתו חטופים בעזה, נאם בעצרת, ואמר כי "אף אחד מאתנו לא בחר להיות פה. לפני 43 ימים היינו פשוט אנשים שחיו את החיים שלהם, ביחד עם משפחתם. כל אחד מהאנשים שמאחוריי, חטפו להם, לקחו להם את הלב, לקחו להם מישהו אהוב לעזה".
הוא הוסיף כי "אנחנו כבר 43 ימים מחכים לחבק את המשפחה שלנו, את האהובים שלנו - וכל רגע אנחנו דואגים. ישבנו בבית וניזונו כל הזמן מהתקשורת. מדברים אתנו על עסקה כזאת או אחרת, ואומרים שייקח עוד זמן. אף אחד לא בא ואמר לנו: 'בואו, כל המשפחות, תשבו אתנו, נדבר, נסביר לכם'.
"ישבנו בבית וחיכינו, ולא יכולנו לחכות יותר. אין לנו את הפריבילגיה לחכות כשהחיים של המשפחות שלנו בסכנה. זה לא רק תמונות, זה לא רק פנים, זה לא רק שם, זה הלב שלנו והלב שלנו שבור, הלב שלנו לא שלם כבר 43 ימים. אנחנו לא יודעים אם הוא אי פעם יהיה שלם אבל אנחנו יכולים להתחיל לאחות אותו".
 
הרן התייחס גם לצועדים שהלכו יחד עם המשפחות מתל אביב, ואמר כי "כל האנשים המדהימים שפגשנו בדרך חיזקו וליוו אותנו, ובעיקר לא נתנו לנו להיות לבד. כל האנשים שצעקו אתנו ככה שהקול שלנו יישמע בכל העולם. אני לא יכול לצעוק לבד ואף אחד מאתנו לא יכול לצעוק לבד כי לא ישמעו, אבל ביחד אי אפשר להתעלם מאתנו".
אחרי הרן דיברה דריה גונן, אחותה הצעירה של רומי גונן, שאמרה כי "לפני שאני אחות של חטופה אני אחותה של רומי. היא האור שלי, המודל לחיקוי שלי, האחות הגדולה שלי וגם לפעמים קצת כמו אימא שנייה שלי".
לדבריה, "אני תיכף אמורה להתגייס, אמורה להיות בביטחון מלא לגבי המדינה שלי, שיש לי גב, שיגנו עליי במידת הצורך. אני רוצה שאתם  חברי קבינט המלחמה תסתכלו לי בעיניים, לכל המשפחות בעיניים, תבואו לדבר אתנו, תגידו לנו מה על הפרק ותבטיחו לנו שאתם מחזירים את אחותי ואת כל החטופים. לא בעוד שבוע או חודש, היום. זה המינימום שאתם חייבים לנו".
גם אחיה של יעלה דוד, שדיברה אחרי גונן בעצרת, נחטף מהמסיבה ברעים. "אני אחות של אביתר דוד, בן 22", אמרה דוד. "אביתר ואני למדנו באותו יסודי ואני זוכרת שתמיד הייתי הולכת אחריו, מעתיקה את הדברים המטומטמים שהוא וחברים שלו עושים. אני יודעת שהאישיות שלי היום מבוססת על זה שגדלתי איתו ועם אחי הגדול עילאי".
 
לדברי דוד, "בהמשך, הפכתי להיות יותר גדולה ופחות מעצבנת אז הפכנו להיות חברים באמת טובים.  ב-6 באוקטובר היה לנו ריב טיפשי של אחים וההודעה האחרונה שיש לי ממנו בווטסאפ היא סליחה".
בהמשך, פנתה בת ה-18 לראש הממשלה: "אני לא ממש מצליחה להבין מה קורה ביבי. אח שלי הופקר. רומי, אחותה של דריה, הופקרה. שאר החטופים הופקרו. אני לא מבקשת הרבה. אני רוצה שתסתכלו לי בעיניים ותנסו להבין אולי מאית מהטראומה והכאב שאני והמשפחה שלי עוברים".
לאחר מכן דיברה דבורה עידן, אימא של צחי שנחטף מנחל עוז "לאחר שביתו הבכורה נרצחה לו בידיים". לדברי עידן, "מאז המשפחה שלנו חיה את הסיוט , את המציאות ההזויה, לא מצליחים להתאבל על מעייני, ועושים הכול , כל מה שנדרש כדי להביא את צחי שלנו יחד עם כל החטופים והחטופות הביתה. הזמן לא משחק לטובתנו".
עידן פנתה גם היא לראש הממשלה, ואמרה: "אני רוצה לספר לך על צבא מדהים שנבנה ב-7 באוקטובר, שחשוב ביותר שאתה תיקח אותו ברצינות. אקרא לו כאן , צבא החטופים. מדובר בצבא של עשרות אימהות ואבות, אחים ואחיות, בעלים, רעיות, ילדים, ילדות. אל הצבא הזה מצטרפים עשרות אלפי פליטים ופליטות מצפון המדינה ומדרומה. אליהם בקרוב יצטרפו עוד עשרות אלפי מפקדים וחיילי המילואים שכרגע עסוקים בלחימה בעזה ובגבול הלבנון. אתם, נבחרי הציבור, שנשבעתם והתחייבתם להבטיח את שלומנו, לדאוג לכלל האזרחים, לשמור אמונים למדינת ישראל, למלא באמונה את תפקידכם - לא נשכח, לא נשכח".
אחרונה דיברה אורין, אימא של עדן זכריה, שאמרה כי היא "רק רוצה להגיד שבאמת אנחנו 5 ימים הולכים ברגל בלי הפסקה וכואבות לי הרגליים והכתפיים והשרירים ומה לא כואב לי, אבל זה כלום לעומת הלב, שבאמת באמת כואב".
לדבריה, "אני רוצה שכל קבינט המלחמה יאשר הגעה, אני חושבת שהבת שלי שווה את זה, אני חושבת שכל החטופים שווים את זה. הם יגיעו. כי אם הם לא יגיעו, לא נוותר להם. גם אם נצטרך ללכת לעזה נלך לעזה. לאן שצריך ללכת נלך, על הילדים שלנו לא נוותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה