תקשורת ומדיה

הריאיון של שרת החינוך עורר סערה "שתתעסק בחינוך"

שרת החינוך התראיינה בחדשות 12 ואמרה כי לדעתה אין צורך בהקמת מערך חיסונים לילדים בבתי הספר ועוררה סערה בין תומכים למתנגדים לדבריה. טל שניידר: "הייתה מאוד מנומקת והגיונית", אבישי גרינצייג: " כנראה אני וטל לא צפינו באותו ראיון"
מערכת ice | 
יפעת שאשא ביטון (צילום מסך ערוץ הכנסת)
שרת החינוך התראיינה הערב בחדשות 12 ובין היתר נשאלה על כך האפשרות כי יקודם מערך חיסונים לילדים בבתי הספר ואמרה כי "תחנות חיסונים בתוך בית הספר זה פשע". הריאיון הגיעה על רקע הפרסום של עמית סגל על שיחה מתוחה שקיים איתה ראש הממשלה והפציר בה לא להתייחס יותר לבכירים במשרד הבריאות בסגנון התקיף שאימצה ואילו והיא השיבה כי יש לה דעה משלה.
התגובות לריאיון היו חלוקות מאוד. נדב אייל צייץ וציין כי השרה "הופכת לבעיה אסטרטגית לממשלת לפיד-בנט". טל שניידר החליטה לפרגן לתוכן הריאיון וכתבה שלדעתה שאשא ביטון "היתה מאוד מנומקת והגיונית. לדעתי, יש היסטריה לא עניינית סביב דרישת ההתחסנות בבתי הספר". מי שהגיב לה הוא אבישי גרינצייג שצייץ "אני וטל כנראה צפינו בשני ראיונות שונים. אין לי הסבר אחר מנומק והגיוני אחר לציוץ של טל"
 שניידר השיבה לו: "היא הסבירה שאלה חיסונים שמוכרים הרבה מאוד שנים וכאן אנחנו במשהו חדש. היא אמרה שבבית הספר מופעל לחץ. ושההורים צריכים לנהל את זה עם ילדיהם ולא דרך לחץ כיתתי. נימוק הגיוני (אצלי כולם חוסנו, וגם היו חולים. אני מאוד בעד חיסונים)"
גרינצייג מצידו כתב לה בחזרה בהלצה "אולי באמת כדאי שנחסן נגד נגיף הקורונה רק בעוד 15 שנה. לגבי טענת הלחץ, למה להתחשב יותר במי שחוששים מחיסון לקורונה שגורמת למוות מדי יום ולא במי שחוששים מחיסון למחלות שכבר שנים לא התפרצו בישראל?"
גדעון דוקוב גם הוא מתח ביקורת על הריאיון וצייץ: "חיסון לקורונה הוא לגמרי חינוך. חינוך לערבות הדדית, לשותפות של הפרט במאמץ הלאומי". ג'וש בריינר התייחס לדבריה וכתב כי זו לא המומחיות של שרת החינוך להתעסק בנושאי בריאות: "יפעת שאשא-ביטון היא אשת מקצוע בנושא חינוך. היא לא אשת מקצוע בנושא חיסונים. מי שצריכים להחליט האם לחסן, את מי לחסן ומתי הם אך ורק אנשי מקצוע ומדענים בנושא בריאות. לא פוליטיקאים, לא שומפלבים ולא אלדד יניבים. למה זה לא מובן מאליו?"
יותם זמרי בחר לבקר בלעג לעניין וכתב : "ש ליפעת שאשא ביטון מזל שאין עכשיו "ארץ נהדרת" למה הם היו קורעים למירי רגב את הצורה" ואילו אהוד ברק בחר לפרגן "שרת החינוך שאשא ביטון בהופעה מרשימה בערוץ 12 מול תקשורת שרגילה להדהד את ה׳משטר הישן׳. טוב לדעת שיש שרת חינוך שמבינה חינוך, בני אדם צעירים ואת תפקידה. לא נבהלת מפטרונות וטון נזפני של מראיינים ומסרבת לצלול לביבי רכילות ופייק ניוז. כל הכבוד
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה