תקשורת ומדיה

אנשי התקשורת סופדים ליורם טהרלב: "פסקול של מדינה שלמה"

הלך לעולמו המשורר והפזמונאי יורם טהרלב, מאבני היסוד ואחד מהמשוררים הפופולריים בתרבות הישראלית. אנשי התקשורת ספדו לו. שכניק: "חתום על יצירות נצח", פתחי: "אבידה ענקית. שר התרבות ספד: "יצירותיו נטועות עמוק בליבם של המוני ישראלים. וימשיכו להיות נטועות גם אחרי מותו"

מערכת ice | 
יורם טהרלב (צילום משה שי פלאש 90)
אחד ממשורריה הגדולים של ישראל הלך לעולמו. יהורם טהרלב, שחיבר מאות שירים שהפכו ללהיטים ולנכסי צאן ברזל, נפטר כשבועיים לפני יום הולדתו ה-84 בקיבוץ יגור. בין השירים שכתב היו: הבלדה על יואל משה סלומון, היה לי חבר-היה לי אח, על כפיו יביא, בראבא, אתה לי ארץ, ישנן בנות, גבעת התחמושת, תמיד עולה המנגינה ועוד מאות שירים בלתי נשכחים. ארונו יוצב מחר ב-10 בתיאטרון הבימה בתל אביב.
אנשי התקשורת מכל הקשת הגיבו בצער לדבר השמועה על מותו וספדו לו. כתב ידיעות אחרונות רז שכניק כתב: "משורר, סופר, פזמונאי, חתום על יצירות נצח במוזיקה הישראליות." כתב רשת 13 ברוך קרא ציטט מאחד משיריו: "'חלקת אלוהים ופיסת שמים דבר לא אבקש רק אבן קטנה ראשי להניח בצל הזית ולשקוט ארבעים שנה'. יהי זכרו של יורם טהרלב ברוך"
 
גם עורך העיתון מקור ראשון, חגי סגל, ציטט משירו של טהרלב 'הבלדה על יואל משה סלומון': "לאן הוא עף, לאן פרח? אין איש אשר ידע, אולי היה זה רק חלום אולי רק אגדה". גם איש התקשורת נועם פתחי ספד: "איזו אבידה ענקית". מנכ"לית משרד הפרסום בן חורין-אלכסנדרוביץ', טל אלכסנדרוביץ', ספדה בחשבון בטוויטר שלה: "שבורת לב על מותו של יורם טהרלב הענק. דקה לפני שהיה צריך לקבל השנה פרס ישראל."
 
שר התרבות והספורט חילי טרופר ספד למשורר הדגול: "יצירותיו שיש בהן ביטוי לשורשים יהודיים עמוקים, לחיבור חזק לארץ ולמרכיבי הזהות הישראליים לצד שנינות והומור, מוכרים בכל בית ונטועים עמוק בליבם של המוני ישראלים. וימשיכו להיות נטועים גם אחרי מותו". שר החוץ יאיר לפיד כתב: "אינך יכול, ככה סתם ללכת. מרכין ראש על לכתו של יורם טהרלב. פסקול של מדינה שלמה הלך מאתנו יחד אתו. יהי זכרו ברוך."

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה