תקשורת ומדיה

דנה ויס חזתה את ההתפרצות? אלה המספרים שהוצגו בתוכנית

בתוכנית חדשות סוף השבוע שהגישה דנה ויס במוצאי שבת שעברה, הציג פרופסור ערן לוי נתונים החוזים את היקפי התחלואה בשבוע הקרוב, האם הוא הצליח לקלוע?
מערכת ice |  7
גנה ויס (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
האם בתוכנית של דנה ויס הצליחו לחזות את ההתפרצות שהתרחשה השבוע עם התחלואה בוריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה? פרופסור ערן סגל, מומחה לביולוגיה חישובית במכון ויצמן שהציג תחזיות במהדורת חדשות סוף השבוע מצביע על תיאום כמעט מוחלט בין הנתונים לתוצאה שמסכם השבוע האחרון.
סגל, שמתחזק חשבון טוויטר פעיל ובין הייתר עוסק בו בנושא חישובי התחלואה צייץ אתמול בבוקר, "התחלואה השבוע התנהגה בהתאם לתחזית שהצגנו בשבת אצל דנה ויס: חזינו שיהיו השבוע 40-50 אלף מאומתים ליום: היו 40-48 אלף בכל אחד מ-4 הימים האחרונים חזינו שנגיע ל- 250-350 חולים קשה בביה״ח, הבוקר יש 306 התחזית ניתנת לשבוע קדימה על בסיס נתוני יום שישי (מיום שישי עד שישי הבא)".
 
וריאנט האומיקרון הביא השבוע להדבקה המונית שהורגשה היטב ע למסכי הטלוויזיה עם היעדרות של מגישים שנמצאו מאומתים, וכן שינויי הפקות של הרגע האחרון כמו אלה שהציגו בארץ נהדרת, אחרי שהתברר כי חלק מהשחקנים והיוצרים מאומתים לנגיף.
מי שעוד נמצא לחזות הדבקות השבוע שעבר היא מגישת המהדורה המרכזית של קשת 12, יונית לוי, שבפודקאסט שלה 'UNHOLY'  עם שותפה ג'ונתן פרידלנד מהגרדיאן הבריטי ו התייחסה לנושא הקורונה בהרחבה.
העיתונאית הישראלית אמרה: "המטרה שלי היא לחטוף קורונה בשנה הזו, לא הייתה לי הדבקות שאני יודעת עליה לפחות, אני חושבת שאני פוגשת 30-40 אנשים ביום, יש לי 3 ילדים שמגיעים מבתי ספר שונים. אני לא יודע מה הסטטיסטיקה, אבל היא לרעתי".
 
פרידלנדר אמר: "זה די כוחות על", לוי השיבה לו בהומור: "אתה יודע ומבין שאחרי דיברנו עכשיו על זה, אני אדבק בוודאות בשבוע הבא, זו תהיה אשמתך ככה שאם נחפש מי האשם אנחנו נדע שזה אתה". למרות זאת, לפחות ככל הידוע כרגע, לוי עדיין לא דיווחה על הדבקה בזמן שמערכת חדשות סוך השבוע דווקא רשמו הצלחה בתחזיות.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    דנה לכי לעזה יא מחבלת
    אני 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אישה רעה!!!!
    סגור
  • 6.
    וייס
    קלייר 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חזתה הדבקות? האמנם? היתה ביקורת? וודאי שלא . אבל היה בוודאי ליטוף מצידה. היא לא מבקרת את ממשלת השינוי.
    סגור
  • 5.
    250-350? זה הבדל של 40% !
    איינשטיין 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין טווח סטייה מותר ?
    סגור
  • 4.
    כמה שפחות חשיפה
    יואל 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמה שפחות כתבות לדנה וויס עדיף בשביל לצמצם את החשיפה של הציבור אליה עדיף וכמה שפחות הנדסת תודעה של השופרות יקטין את כוחם והיכולת שלהם להרעיל בארות.
    סגור
  • 3.
    דנה לא צריכה לפגוש קורונה
    ציוני 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היא חייבת דחוף מפגש עם מלאך המוות. זה יזרז את הגאולה. קשה למשיח להגיע עם גודש כזה של טומאה. בשאר השמאלנים הוא כבר יטפל. ימח שמם וזכרם
    סגור
  • 2.
    חזתה את ההתפרצות דרך שפתיו של סבן
    שרטועה 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי שם לב למה שהיא אומרת היא אשת מקצוע ? אפידמיולוגית ? מיקרוביולוגית ? מ מחית במחלות זיהומיות ? מה איכפת לי מה היא חושבת ועל איזה תקן מביאים את דבריה לציבור?!
    סגור
  • 1.
    פרופסור ערן חזה (ל"ת)
    יצחק 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור