תקשורת ומדיה

סמוטריץ' תחת מתקפה: "שיא חדש של שפלות"

שר החוץ לפיד ושר המשפטים סער גינו את יו"ר מפלגת "הציונות הדתית", לאחר שזה סרב להספיד היום את השופטת מרים נאור ז"ל: "לא יהודי ולא אנושי" אמר סער. סמוטריץ' לא נשאר חייב וענה להם בפוסט מנומק
מערכת ice |  5
בצלאל סמוטריץ (צילום אורן בן הקון פול)
שר החוץ יאיר לפיד ושר המשפטים גדעון סער גינו את דבריו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' ברדיו גלי ישראל, שבהם סירב להספיד את השופטת מרים נאור שהלכה לעולמה הבוקר (ראשון).
לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הבחירה של סמוטריץ׳ להשמיץ את נשיאת בית המשפט נאור דקות ספורות אחרי מותה היא שיא חדש של שפלות בחיים הציבוריים בישראל. הוא ומפלגתו לא יעצרו עד שיהרסו כל סממן של ממלכתיות וחיים משותפים במדינה."
סער התייחס לדבריו של סמוטריץ' בפתח ישיבת סיעת תקווה חדשה ואמר: "נדהמתי מההתקפה של ח"כ סמוטריץ' על הנשיאה לשעבר, שעות ספורות אחרי פטירתה ועוד בטרם נקברה. זה לא יהודי וזה לא אנושי. איני מכיר שופט שהסכמתי לכל פסקי הדין שלו. אבל זה בדיוק העניין. צריך לשמור על יסודות הממלכתיות בישראל".
 
סמוטריץ' לא הגיב בשתיקה וענה להם בפוסט מפורט בפייסבוק שלו: "מכבד את זיכרה של גברת נאור ז"ל ומשתתף בצער הגדול של המשפחה." כתב סמוטריץ', "עם זאת אני מסרב להצטרף לצבועים שמתעלמים מהמחלוקות העמוקות שהיו למחנה הלאומי עם פסיקותיה."
סמוטריץ' המשיך והסביר את עיתוי דבריו, וגם תקף בחזרה את לפיד: "למה בעיתוי הזה? לא יזמתי את ההתייחסות הזו. נשאלתי על כך בסופו של ראיון ארוך שעסק בנושאים אחרים ועניתי כפי שעניתי בפשטות, פשוט כי אני איש אמת שלא יודע לזייף. וזה מה שמוציא את לפיד מדעתו, כי אצלו אין דבר כזה אמת. הכל פוליטיקה, הכל פוזיציה, הכל סיסמאות נבובות. האיש לא יפספס הזדמנות לעשות סיבוב ציני על זכרה של נאור ולהכפיש שוב את הציונות הדתית."
 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    עם אחד דעה אחת, לפיד.
    דוד 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יאיר, תעשה לסמוטריצ' מה שאתה עושים לכל מי שלא חושב כמוך. תגיד לשופטים להוציא אותו מחוץ לחוק. ככה זה בדמוקרטיה שלך, מי שלא חושב כמוך עף מחוץ לחוק. מצב העגום, מעניין מדוע אנחנו כ"כ שונאים את מערכת המשפט?
    סגור
  • 4.
    יש גם דרך להגיד את הדברים
    גל 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נראה שחיפש את הפרובוקציה. מה התועלת שבלהציג את עצמך כמי שרוקד על קברה? אפשר לדבר על הפערים האידיאולוגיים ועל אי ההסכמות ועל כך שהפסיקות שלה פגעו בקהלים מסויימים ועם זאת להזדהות עם הכאב והמוות של שופטת שכנראה גם היו קשרים אישיים איתה, בתור מי שהוא פוליטיקאי. בכל זאת, לא מדובר באויב או בפושע מלחמה.
    סגור
  • 3.
    הפער בין לפיד הפלקט לסמוטריץ' איש האמת זועק לשמים. (ל"ת)
    לפיד הפלקט 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 2.
    סמוטריץ צודק ב 100 .... (ל"ת)
    דני 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 1.
    משיחיסט שאיבד צלם אנוש. סטנדרט מוסרי של נער גבעות.
    משה סלע 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    14 1
    נמצא במקום ההולם אותו ביותר: הספסלים האחוריים של האופוזיציה, רחוק ככל האפשר מהגה ההנהגה.
    סגור