תקשורת ומדיה

סמוטריץ' מסרב להספיד את מרים נאור "לא אהיה צבוע"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' זוכר לנשיאת ביהמ"ש לשעבר, מרים נאור, שורה של מעשים שאינו יכול לזכור לה לטובה ועל כן קשה לו להספיד אותה: "התעקשה להרוס את הבתים בעופרה ובעמונה ובנתיב האבות"
מערכת ice |  6
בצלאל סמוטריץ (צילום סורייה דיאמנט פלאש 90)
שר התחבורה לשעבר, ח"כ בצלאל סמוטריץ', משתף היום (שני) את ההתלבטות שלו אם להספיד את נשיאת ביהמ"ש העליון לשעבר, מרים נאור שהלכה לעולמה היום, ולהיות ממלכתי או להגיד מה שעל ליבו כמי שהתעקשה להרוס את הבתים בהתנחלויות: "ראיתי את שקד כותבת עליה: חברה אהובה, קשה לי להיות צבוע".
דבריו של סמוטריץ', מתייחסים למה שכתבה מוקדם יותר איילת שקד, שרת המשפטים לשעבר, שעבדה בצמוד לנאור תקופה ארוכה: "קיבלתי בצער רב ובהלם את הידיעה על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס וחברתי האהובה, מרים נאור", כתבה שרת הפנים. "לכל תיק שהונח לפתחה של מרים היא הגיעה בדעה נקיה, ולא הותירה אבן אחת בלתי הפוכה. תודה שהקדשת את חייך למדינת ישראל. פועלך ייחרט לנצח בדברי הימים של מדינת ישראל. אהבתי אותך מאוד".
 
סמוטריץ' הגיב על כך, ואמר בריאיון ברדיו גלי ישראל את הדילמה בה הוא ניצב: "מצד אחד כביכול מן הראוי להיות ממלכתי ולספוד לה. מצד שני מה לעשות, אני לפחות - אזכור את מרים נאור כמי שהתעקשה להרוס את הבתים בעופרה ובעמונה ובנתיב האבות".
לדבריו, נאור אחראית לשורה של מעשים שאינו יכול להיות שותף להם: "אזכור אותה כמו שביטלה את השתתפותו של שופט עליון כנציג סגל א'‏ בטקס ממלכתי שהממשלה החליטה על קיומו לציון 50 שנה לשחרור חבלי המולדת ביו״ש. כמי שפסלה את חוק הגיוס והכניסה אותנו לטרללת שנמשכת עד היום".

מפגש מקרי בין בנט לסמוטריץ' במהלך הבחירות. מן הארכיון
סמוטריץ' הוסיף: "בקיצור, עוד נשיאה אחת בשרשרת נשיאים מאז אהרון ברק שהחריבו מוסד מפואר. לפחות בשנותיה האחרונות היא תיזכר כמי שהפילה עוד לבנה אחת בחומה החשובה של ‏מערכת המשפט". 
על דבריה של שרת הפנים חתם סמוטריץ': "קשה לי להיות צבוע, ראיתי את שקד כותבת עליה: חברה אהובה, קשה לי להיות צבוע".
 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    סמוטריץ שכח מה זה להיות יהודי.
    האמת הפשוטה 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לפחות המזל הגדול שאת סמוטריץ אף אחד לא יזכור אחרי מותו. אדם קטן שלא עשה דבר למען אחרים
    סגור
  • 4.
    אמת
    אורן 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גבר גבר
    סגור
  • 3.
    השמצות על מרים נאור
    אנה 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי אתה סמוטריץ' ,תתבייש אתה תת רמה
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד! אומר את האמת בלי כחל ושרק
    איתי ק. 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה שעשתה חבורת המאפיונרים המשפטיים לצדק, לחוק ולמעמד מערכת המשפט, הוא פשוט הרס, הרס ועוד הרס. מערכת המשפט היא-היא ראש הנחש של החבורה שגורמת להידרדרות הדמוקרטיה בישראל. חייבים לשנות את שיטת המינויים של שופטי בית המשפט העליון לבחירות ע"י העם, למען העם. כל שופט מועמד לעליון חייב לעבור שימוע ע "י הציבור כדי לוודא שלא יביא לפסיקה את דיעותיו ההזויות, למרות שהן בניגוד לחוק.
    סגור
  • 1.
    סוכן שנאה. בוז לך. שמח שאתה במקומך הראוי - באופוזיציה
    שלמה נחמיאס-בטאט 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    16 0
    מקווה שתרקב שם עוד שנים רבות, עם חבריך הקיצונים ההזויים. אינך ראוי כלל לדמות מופת כמו הנשיאה מרים נאור ז"ל. יהי זכרה ברוך.
    סגור
  • אמן,כן יהי רצון. (ל"ת)
    הטבח השבדי 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור