תקשורת ומדיה

אל-על תחת מתקפה חריפה: "מרוויחים כסף שספוג בדם אוקראיני"

שר החוץ האוקראיני תקף היום את מדינת ישראל על שלא הטילה סנקציות על רוסיה, ואת חברת התעופה אל על על כך שהם ממשיכים לקבל כסף מגורמים רוסיים. לעומתו, שגריר אוקראינה בישראל הודה לבנט על מאמצי התיווך

מערכת ice | 
מטוסי אל על (צילום פייסבוק/אל על - Yochai Mossi)
שר החוץ של אוקראינה יצא הערב (שני) בביקורת חריפה על מדינת ישראל, שכזכור לא הטילה סנקציות על רוסיה, ותקף את חברת התעופה אל-על שמקבלת תשלומים ממערכת mir הרוסית שנועדה לעקוף את הסנקציות. "מדובר במעשה לא מוסרי ופגיעה ביחסי שתי המדינות. יש מי שמעדיפים להרוויח כסף ספוג בדם אוקראיני", אמר השר.
מוקדם יותר, שגריר אוקראינה בישראל איבגן קורניצ'וק הודה לרה"מ נפתלי בנט על מאמצי התיווך שלו בסוף השבוע האחרון בין רוסיה לאוקראינה. במסיבת העיתונאים שלו אמר השגריר: "מה שקורה אצלנו דומה למלחמת יום הכיפורים שלכם. אנחנו לא בטוחים אם זה מועיל או לא, אבל העובדה שראש הממשלה עזב את הארץ במהלך השבת כדי לדבר על שלום - זה חסר תקדים. אני לא מכיר דבר כזה שקרה בעבר". בנוסף, אמר כי לדעתה של ממשלת אוקראינה ירושלים היא מקום אופציונלי לקיום המו"מ עם רוסיה.
בעניין הפליטים מאוקראינה אמר היום רה"מ בנט בוועדת השרים לענייני עלייה וקליטה כי "אסור שהבירוקרטיה הפנימית שלנו תציב מכשולים, אנחנו צריכים לדעת להפוך עולמות ולחתוך בבירוקרטיה כדי לעמוד במשימה ההיסטורית הזאת". בנוסף אמר ש-"מדינת ישראל היא מקלט ליהודים שנמצאים במצוקה. זה הייעוד שלנו. מדינת ישראל עשתה את זה לא פעם בהיסטוריה שלה ואנחנו נעמוד במשימה הקדושה הזו גם הפעם".
מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר הבוקר כי מפרוץ המלחמה באוקראינה ועד היום הגיעו לישראל 2,792 נוסעים בעלי דרכן אוקראיני, מתוכם סורבו 129 בני אדם. בנוסף, ביממה האחרונה הגיעו 745 נוסעים ומתוכם סורבו 17 בני אדם.
מחברת אל על נמסר: "אל על חסמה את השימוש בכרטיס אשראי מיר החל מה-28 פברואר 2022! צר לנו שלא נעשתה בדיקה פשוטה עימנו טרם הציוץ המטעה, מאחר והעובדות שונות בתכלית השינוי. חברת אל על פועלת בתיאום מלא עם ממשלת ישראל.  לאורך המשבר חילצה חברת אל על אלפי ישראלים יהודים וזרים מקייב והייתה מהחברות האחרונות שהפעילו טיסות לאוקראינה. עם סגירת המרחב  האווירי, הטיסה אל על מאות טונות של ציוד הומניטארי ורפואי לאוקראינה, חילצה יתומים ופליטים ודאגה להשיב אותם ארצה.  אל על מפעילה טיסות לרוסיה לבקשת ממשלת ישראל ואנו נוסיף לחלץ  ישראלים ויהודים מרוסיה, כל עוד הדבר אפשרי."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה