תקשורת ומדיה

יאיר שרקי משיב לעיתונאי שאמר ש-"הדת שולטת בחיינו"

העיתונאי ציון נאנוס זעם על המעבר לשעון קיץ שנעשה ביום חול ולא ביום שבתון: "הדת שולטת בחיינו". כך השיב לו יאיר שרקי
מערכת ice |  1
יאיר שרקי (צילום Noam Revkin Fenton/Flash90)
עיתונאי חדשות 12 ציון נאנוס כתב ציוץ זועם בטוויטר על המעבר לשעון קיץ, שלדבריו בכל העולם נעשה ביום השבתון, ובארץ נעשה ביום שלאחריו יש לימודים בבתי הספר.
"עוד דוגמא כמה התרגלנו שהדת שולטת בחיינו," כתב נאנוס, "ברוב העולם עוברים לשעון הקיץ בלילה שלפני יום שבתון כי אם מפסידים שעת שינה אז שיהיה ביום חופש. אצלנו כדי שלא יצטרכו להזיז את השעון בשבת- המעבר נעשה בין חמישי לשישי. רק שרוב בתיה״ס לומדים בשישי. לך תעיר את הילדים בעצם שעה קודם."
חברו לחברת חדשות 12 יאיר שרקי ענה לו בתגובה: "'הדת שולטת בחיינו', או שפשוט יש לנו כבוד למסורת ולתרבות שלנו. וכן, גם לאחוז לא מבוטל של שומרי שבת שחיים כאן. באמת שעת השכמה מוקדמת, חד פעמית, ביום שישי אחד היא משהו ששווה לך להפוך לנושא לריב ומדון במקום לחזק את החיים המשותפים, ביחד?"
 
נאנוס השיב לו בחזרה בטיעונים נוספים בנושא דת ומדינה: "כן. זאת השכמה חד פעמית, וגם אי אפשר להתחתן ולהתגרש אלא דרך הרבנות ואין תחבורה ציבורית בשבת. ויום אחד אי אפשר לצאת מהבית בגלל הלוויה בבני ברק. למחרת מודיעים שהרכבת הקלה לא תפעל בשבת ובפסח יש חוק שאסור להציג חמץ ובבתי החולים ואם אנשים חולים רוצים לחם אז עד השנה חיפשו בתיקי המבקרים"
יאיר שרקי ענה לו את דעתו על כך כי "יש סוגיות שבהן אני מסכים שהסטטוס קוו צריך להשתנות. אבל באופן דו כיווני שמבטיח זהות יהודית למדינה, במודל סטייל גביזון מדן." עוד הוא אמר כי "הדרך לעשות את זה היא בכנסת שמייצגת את העם. בכבוד. ובכל מקרה שינוי שעון הקיץ בשישי ולא בשבת זה לא המקום ממנו הייתי מתחיל."
כזכור, מדינת ישראל תעבור היום בלילה, בין חמישי לשישי, לשעון קיץ, כך שהיממה כולה תתחיל מוקדם יותר. בשעה 02:00 יש להזיז את מחוגי השעון שעה אחת קדימה לשעה 03:00 ובכך ייכנס לתוקפו שעון הקיץ התשפ"ב - 2022.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נאנוס - ממתי מה שהאחרים עושים מחייב אותנו? אתה קוף?
    סימבה 03/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אכן הטפשות היא אין סופית וכשיש שלשול ביד על המקלדת מצליחים להוציא שטויות. כאן זו המדינה של היהודים ולנו יש יחס חיובי למסורת היהודים. הדוגמאות שנתת הן יחס של גויים למסורת שלהם. מה לא הבנת? לקקן עלוב
    סגור