תקשורת ומדיה

סבון משומן יהודים בשואה נמצא בירושלים, כך הגיע לישראל

מחריד: פליט מאוקראינה הביא עמו סבון שיוצר ככל הנראה מרקמות של שומן יהודים שנרצחו בשואה. חברת קדישא ירושלים קברה אותו. הדעות בנושא חלוקות
מערכת ice | 
הסבון שנמצא בירושלים (צילום אבי רבינא)
אירוע מחריד התרחש בשבוע שעבר בירושלים, כאשר בעיר נמצא סבון אותו יצרו ככל הנראה הנאצים מרקמות שומן של יהודים שהושמדו בשואה. הסבון, שהגיע ארצה בעזרת פליט אוקראיני שברח מהמלחמה במדינתו והגיע לעיר הבירה, נקבר על ידי חברת קדישא קהילת ירושלים. 
למי ששומע על הסבון המחריד לראשונה, נסביר. במהלך מלחמת העולם השנייה, הופצו שמועות לפיהן הנאצים השתמשו ברקמות של שומן אדם ליצירת סבון, ובפרט ברקמות של יהודים שהושמדו במהלך השואה. נכון להיום קיימת מחלוקת האם נעשה ניסוי יחיד כזה בעיר שטוטהוף ליד דנציג, אך קיימת הסכמה שהסבון לא נמכר לציבור הרחב. 
היסטוריונים עד היום חולקים על השמועות לפיהן הנאצים השתמשו ברקמות יהודים ליצירת הסבון המדובר, מה שמביא לכך שמוזיאון יד ושם נמנע מהתייחסות לאירוע הזה במסגרת זיכרון השואה והגבורה. עם זאת, ישנן גם גרסאות סותרות. 
בשנת 1947 מנה הרופא ד"ר מאיר דבורז'צקי את עשיית סבון האדם בין פשעי הרופאים הגרמנים. בבדיקות מעבדה שנעשו באוניברסיטה החקלאית של ורשה בשנת 2006 על ידי החוקר אנדז'יי סטוליחווֹ, נמצא שומן אדם בפיסת סבון, שהוצגה במשפטי נירנברג ושככל הנראה הגיעה משטוטהוף
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה