תקשורת ומדיה

רביב דרוקר תוקף: "זה עבריין שחוזר על עצמו"

העיתונאי רביב דרוקר מחדשות 13, הגיב בראיון ל-103FM על כך שבפרקליטות לא הסכימו שקלטות ברלנד יפורסמו: "בבית המשפט מקבלים את האמירות שלו ואת דמעות התנין"
מערכת ice |  1
רביב דרוקר (צילום פלאש 90)
בתוכנית 'המקור' ברשת 13 שידרו לאורך החודש האחרון תחקיר על הכת של הרב ברלנד, ובו הביאו עדויות רבות והקלטות רבות של אנשים שנפגעו לכאורה מברלנד כלכלית. בנוסף הוצגו גם עדותן של נשים שפגע בהן מינית. במהלך העבודה על התחקיר בפרקליטות התנגדו לפרסום הקלטות מתוך חדרי החקירות של חקירת הרב בטענה לשמירה על פרטיותו. עורך התחקיר רביב דרוקר טען בראיון ל-103FM כי נתקעו במציאות כפולה.
"אנחנו נתקלנו בתחקיר הזה במעין מציאות כפולה כזו. באולפנים אתה נלחם עם חסידי ברלנד, הם אומרים לך 'כל מה שברלנד הודה בו זה שקר', כל המנגינות האלו. וכשאתה בא לבית המשפט אתה פוגש את העורך דין של ברלנד ובשפה מצוחצחת אומר 'כל ההודאות הן הודאות אמת, הוא מתחרט על מעשיו'. ולמרבה הצער, גם הפרקליטות ובבית המשפט העליון מקבלים את דמעות התנין והאמירות החלולות האלו", טען דרוקר בפתח השיחה, "הם נלחמו בו, העמידו אותו לדין, עשו את כל הדברים האלה, אבל כשמגיעים לנקודה הזאת אומרים 'לא, לא, לא. פרטיותו של אדם'".
לאור אמירותיו, תהה פלג: "אתה לא חושב שיש גרם של צדק בטענה שבאה ואומרת 'אם אנחנו נצטרף לבקשות להתיר לפרסום חומרי חקירה אנחנו נפגע באפקטיביות של חקירה עתידית'?". דרוקר השיב לשאלתו, והסביר כי "אני בהחלט יכול לראות את הטעם בטיעון הזה. לכן לא היינו מגישים ללא הסכמה, אם יש הסכמה הכול פשוט, אבל ללא הסכמת הנחקר אלא אם מדובר במקרה כל כך ייחודי כמו ברלנד. למה שלוש הרשעות כן הלכו איתנו? כי הם באו ואמרו 'מדובר במנהיג כת', זה עבריין שחוזר על עצמו, אז נכון לעשות יוצא מן הכלל. הנחקר הרגיל שיהיה לו את פרטיות חדר החקירות, לברלנד לא מגיע. הם צריכים לראות אותו בקולו אומר את הדברים ומודה כולל בפרטים הקטנים, ולא בהודעה סטרילית של עמית חדד שמודה בשמו ושניה לאחר מכן הם צוחקים 'עבדנו עליכם, הוצאנו אותו עם עונש קל והלכנו הבייתה'".
"הליכוד יצטרך לבטוח באחמד טיבי - דבר מאוד מסובך"
בהמשך, התייחס דרוקר למצבה השבירירי של ממשלת השינוי שנכון לרגע זה טרם ברור מה יעלה בגורלה: "זה הכול עניין של תאריך והכול עניין של דקויות מתי הליכוד יגיש, צריך להבין פה מה קורה. יש עדיין סימן שאלה קטנטן מתי אורבך מתחיל להצביע בעד זה. אבל זה לא מספיק, הליכוד יצטרך לבטוח באחד בשם אחמד טיבי וזה דבר מאוד מסובך. אם אתה מביא להצבעה את זה ויש לך 59 בלי טיבי וסעדי אז אם הם ברגע האחרון נכנסים פנימה, ובליכוד אין להם בעיה לבגוד, ואומרים שהם 'בעד בחירות אבל עכשיו הבנו שיש פה ממשלה חלופית שאתם הולכים להקים ולזה אנחנו לא מסכימים' ומצביעים נגד".
 
עוד הוסיף: "אם הם יצאו מהמליאה הליכוד ניצח, אבל אם הם נכנסו פנימה והפילו את זה אז נגרם נזק מטורף לליכוד כי זה חצי שנה לא יכול לעלות. מבחינת הליכוד להעלות את זה להצבעה זה הימור לא קטן כי אתה תלוי באחמד טיבי ולקוות שברגע האחרון הוא לא נכנס ומפיל לך את החוק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גרגמל דרוקר (ל"ת)
    גרגמל דרוקר 06/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור