תקשורת ומדיה

חמאס בהודעה דרמטית: התדרדרות במצב הרפואי של שבוי ישראלי

אבו-עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של ארגון הטרור ברצועה, הודיע כי מתדרדר מצבו הרפואי של אחד השבויים שמוחזקים בידי ארגון הטרור. בישראל לוקחים בחשבון את הדיווח לפיו חמאס מנסה "לייצר דרמה" לציון 8 שנים לצוק איתן ולוקחים בעירבון מוגבל את ההודעה
מערכת ice | 
איש חמאס (צילום באדיבות ערוץ 1)
חמאס עזה הוציא הערב (שני) הודעה מדאיגה במיוחד. דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו-עוביידה, הודיע כי חלה התדרדרות במצבו הרפואי של אחד השבויים הישראלים שמוחזק בידי ארגון הטרור. על פי ההודעה, בשעות הקרובות יפורסמו פרטים נוספות אודות מצבו של השבוי. 
אך את ההודעה הזאת יש לקחת בעירבון מוגבל. עוד קודם לכן דווח בחדשות 12 כי חמאס מעוניין "לייצר דרמה" לציון שמונה שנים למבצע "צוק איתן", מה שהופך את תזמון שיגור ההודעה ללא מקרי. על פי גורם ישראלי, לא מוכר שינוי במצבם הבריאותי של אברה מנגיסטו והישאם שעבאן א־סייד.
כזכור, מנגיסטו, אזרח ישראלי הלוקה בנפשו, חצה את גדר הרצועה דרך חוף אשקלון בספטמבר 2014, מאז הוא מוחזק בידי ארגון הטרור, כשמחאות רבות לקידום ניסיון שחרורו נערכו מאז, בעיקר בקרב העדה האתיופית. 
המקרה של מנגיסטו דומה לזה של הישאם שעבאן א־סייד, צעיר בדואי תושב חורה החולה בסכיזופרניה, שחצה את הגבול עם רצועת עזה דרך המטעים של קיבוץ ארז. בעבר הוא חצה פעמיים את הגבול לרצועת עזה, והוחזר. א־סייד שירת בצה"ל כמה חודשים ושוחרר משירות. בשל כך, לדברי אביו, אנשי הרשימה המשותפת וההנהגה הבדואית בנגב אינם נרתמים לניסיון לקדם את שחרורו. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה