תקשורת ומדיה

סקר: המגזר החרדי נותן לנתניהו הזדמנות אחרונה בהחלט

החרדים נצמדים לנתניהו כרגע, אבל אחרי הבחירות זה יכול להיות סופה של הדרך ארוכת השנים, ועל פי סקר גם הציבור החרדי הבין זאת
מערכת ice |  3
משה גפני, בנימין נתניהו (צילום אתר הכנסת, פלאש 90/יונתן סינדל)
משה גפני התרוצץ בשבוע שעבר ברחבי הכנסת כדי לנסות להקים ממשלה חלופית לפני פיזור הכנסת, אך לא הצליח. כבר לפני כן הוא רמז מספר פעמים שזו ההזדמנות האחרונה שהוא נותן ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו, לפני שהוא עזוב את גוש הימין לאנחות. הדעה הרווחת היתה שהציבור החרדי רוצה להיצמד לליכוד בכל מחיר, אבל סקר שמגיע כעת מראה שגם הם הבינו שאי אפשר לחכות לביבי לנצח.
לפי סקר דיירקט פולס עבור המגזין החרדי 'משפחה', 66% מהציבור החרדי דורשים מנבחריהם לתמוך בממשלה חלופית אם נתניהו לא ישיג רוב.
מצד שני, גפני ויהדות התורה עדיין יקפידו במערכת הבחירות לקוות שתקום ממשלת ימין עם 61 מנדטים לגוש. גפני לא עוצר את עצמו מהתבטאויות ימניות, כמו זו לפני כמה שבועות, בה הכריז על תנאי חדש לכניסתו לממשלה.
על פי הפרסום של כתב ערוץ 14 אברהם בלוך, יו"ר מפלגת דגל התורה משה גפני הכריז אז כי יהיה חלק מממשלה אם בהסכם הקואליציוני לא תהיה פסקת התגברות. פסקת התגברות היא סעיף בחוק יסוד המאפשר לכנסת לתת תוקף לחקיקה הסותרת חוק יסוד זה. מטרתה של פסקת התגברות, לפי תומכיה, היא לאזן את הכוח הרב שבידי בית המשפט העליון מאז המהפכה החוקתית וליצור דיאלוג חוקתי בין הרשויות, שיש ביניהן הפרדה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    החרדים
    חסן 07/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החרדים שחגגו על נתניהו מאיימים היום!!!!!מה שקיבלו מנתניהו לא יקבלו לעולם מהשמאל הקיצוני
    סגור
  • 2.
    ברור ממשלה חליפית-בראשות לפיד עם ליברמן, הורוביץ וערבים (ל"ת)
    איתן 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    המקום של החרדים באופוזציה
    תיקי פור 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זהו מקומם הטבעי
    סגור