השוק

מנכ"לית החודש: דינה בן טל והמהלכים באל-על

הכספים מהאוצר ממשיכים לזרום למרות דחיית מכירת הנוסע המתמיד ומסמוס ההנפקה, והמנכ"לית החדשה חתומה על ההסכם המסובך עם ועד הטייסים שאיים להרוס את התקופה העמוסה של השנה. מנכ"לית החודש: דינה בן טל מנכ"לית אל על
מערכת ice |  5
דינה בן טל אל על (צילום רונן דבש יוטיוב)
מנכל"ית אל על, דינה בן טל גננסיה, נכנסה לתפקיד רק בתחילת אפריל וזאת לאחר התפטרותו המפתיעה של המנכ"ל הקודם אביגל שורק. הטיימינג הוא דרמטי: אל-על הייתה בשיאו של המו"מ לקבלת הכספים מהמדינה, ורגע לפני עונת התיירות שהציפייה ממנה הייתה להזניק את חברת התעופה שוב לאחר תקופה ארוכה של משברים בעקבות מגפת הקורונה וסגירת השערים.
בשני הפרמטרים האלה, בן-טל, שכיהנה קודם לכן כסמנכ"לית המסחר מזה 14 שנה בחברה, המשיכה את קודמה במלוא המרץ. המזומנים מהאוצר המשיכו להגיע, כאשר בדו"ח האחרון של אל-על על הרבעון הראשון לשנת 2022, החברה דיווחה על המשך הפעילות ועל קבלת סך של 340 מיליון דולר על חשבון משלמי המסים במהלך משבר הקורונה (ועוד 260 מיליון דולר מבעל השליטה קני רונזברג, וסך הכול 600 מיליון דולר).
 
כל זאת, נזכיר, כאשר אל-על עדיין המשיכה לסגת מהמחויבות שלה למדינה. מכירת הנוסע המתמיד אמנם קרתה בסופו של דבר אבל כמעט אחרי שנה מאז שהמדינה הציבה זאת כתנאי לקבלת מענק, ומאז אל-על הצליחה לדחות את הגזירה שוב ושוב. שלא נזכיר כמובן את הנפקת אל על והמסר שגם בן-טל מעבירה: למרות ההבטחות, חברת התעופה לא יוצאת להנפקה ולגיוס ההון כי ככל הנראה, הבעלים קני רוזנברג לא רוצה להידלל ולא רוצה להכניס עוד כסף לחברה. כל זאת אל מול הצלחות של אל-על להוציא כסף ודחיות מהמדינה.
אם בכל הנושאים הקודמים בן-טל רק המשיכה את קודמה ואת המדיניות של אל-על, ישנו דבר אחד שהיא חתומה בלעדית עליו והוא המשבר עם ועד הטייסים שהשבית את הטיסות, גרם לביטולים רבים, הפסדים משמעותיים וביקורות רבות סביב השעון מהתקשורת והציבור. באמצע מאי היה נראה שהמו"מ בין ההנהלה ובין הטייסים הולכים לפיצוץ. במכתב ששלחה בן-טל עוד התקיימו בה ניצני טירונות בתפקיד הבכיר, וזאת בניסוח מעט מתחנן לטייסים לחזור למו"מ.
אבל המילה האחרונה הייתה של המנכ"לית שחתמה על הסכם עם ועד הטייסים, גם במחיר אולי של קצת ירידה באגו, אבל הישג ענק שמחזיר את אל-על לפול פאוואר בשיאה של עונת הביקושים לטיסות, וככה בן-טל מצאה את עצמה לא צריכה לתת הסברים איך עברה עונת הקיץ עם ביטולי טיסות והפסדים משמעותיים לחברה. 
המהלכים של בן טל לא נעלמו מעיני המשקיעים. היכולת המשכנעת לגרוף כספים מהאוצר ולעמוד על רצונה של החברה בדחיית מכירת הנוסע המתמיד כמו גם מסמוס ההנפקה, וכל זאת לצד חתימה עם ועד הטייסים בטיימינג מושלם של עונת החופשות - מביאים את המניה לרצף של עליות שמתחילות למחוק את הירידות בקורונה. 
מניית אל על רושמת עלייה מפלצתית מתחילת השנה עם זינוק של 60.46%, כאשר מאז כניסתה של בן-טל לתפקיד ועד היום המניה עלתה ב-16.1%. בעקבות המהלכים המוצלחים של החברה ועצירת המשבר עם הטייסים רגע לפני עוד זינוק של אל-על בתקופת החופשות, דינה בן טל היא מנכ"לית החודש של אתר ice.

מניית אל על מתחילת השנה. זינוק של מעל 60%. צילום מסך גוגל
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בלוף
    עד 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצוין , אבל בלי פניקה , המחיר לא ירד, אולי אף יעלה.... מדינת הזויים.
    סגור
  • 4.
    אל על
    ציפי 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקרוב היא תחפש שוב עבודה החברה הכי גרועה מכל הבחינות
    סגור
  • 3.
    אל על - השקעה טבועה. לסגור סופית.
    משלם המיסים 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין צורך בחברה כושלת על גב הציבור. לתת לשוק הפרטי להקים חלופות משוכללות וריווחיות.
    סגור
  • 2.
    להדיח אותה מיידית
    ?? 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גרמה לקריסה של החברה
    סגור
  • 1.
    ועכשיו מתחיל המאבק עם תחזוקה מטוסי 777 לא יטוסו (ל"ת)
    ניר 07/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור