תקשורת ומדיה

יאיר שרקי על המהומות: "עדיף עוד יממה של צום"

כתב חדשות 12 סיים את צום יום הכיפורים, פתח את הטלפון הנייד ונדהם מכמות ההתראות בעקבות המאורעות בכיכר דיזנגוף. "איך הצלחנו לקלקל אפילו את הרגעים האלה?", הוא תוהה
מערכת ice |  1
יאיר שרקי (צילום אריה לייב אברמס/פלאש90)
האירועים אמש עם כניסת יום הכיפורים, בהם התעמתו מתפללים עם מפגינים על רקע הפרדה מגדרית במרחב הציבורי בכיכר דיזנגוף בתל אביב, הדהימו גם את כתב חדשות 12 יאיר שרקי. מיד עם תום החג ושבירת הצום, פתח שרקי את הטלפון הנייד שלו ואז גילה עשרות התראות על מאורעות היום הקדוש.
כזכור, אנשי ישיבת "ראש יהודי" המארגנת בשנים האחרונות תפילה המונית בכיכר דיזנגוף, הציבו מחיצה בין נשים וגברים, וזאת בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון שאסר הפרדה מגדרית במרחב הציבורי. עשרות מפגינים הגיעו לכיכר והתעמתו עימם במחאה.
יאיר שרקי לא יכול היה להתעלם מהמהומות ופרסם בחשבון האינסטגרם שלו: "עם כאלה פושים במוצאי יום כיפור כבר עדיף עוד יממה של צום. איך הצלחנו לקלקל אפילו את הרגעים האלה?".

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הגיב לאירועים: "לצערי אתמול בערב החליטו גורמי קיצון דתיים ומשיחיים לרמוס את החלטת בית המשפט והקימו חציצה בין גברים לנשים בתפילת ערב יום כיפור. קהל של מוחים ומוחות מתושבי העיר מנעו מן התפילה להתקיים בצורה בלתי חוקית. אף פעם לא הזעיקו אותי במהלך יום כיפור בתקופתי כראש עיר. אני מבהיר בצורה ברורה - לא אתן לאופייה של העיר להשתנות. בעיר שלנו אין מקום להפרדה מגדרית במרחב הציבורי. למרות ההתראות לנושא זה החלטתי לא להכניס שוטרים כדי לא ליצור הסלמה ביום קדוש זה. זה עוד דוגמא מעציבה לפילוג בעם שלנו, אבל אין פלא כל עוד בממשלה מסרבים להגיד כי יקיימו את החלטת בג"ץ".
 
ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף גם הוא: "עם ישראל ביקש להתאחד ביום הכיפורים בבקשת סליחה, מחילה ואחדות בתוכנו. לתדהמתנו, דווקא במדינת היהודים, ביום הקדוש ביותר לעם היהודי, מפגיני שמאל התפרעו נגד יהודים בעת תפילתם. נראה שאין גבולות, אין נורמות ואין סייג לשנאה מצד הקיצונים משמאל. אני, כמו רוב אזרחי ישראל, דוחים זאת. אין להתנהגות אלימה כזאת מקום בתוכנו".
גם כוח קפלן הגיב על האירוע: "מה שראינו אתמול הוא עוד תוכנית זדונית של דתיים קנאים שניסו להפר צו בית משפט במטרה לכפות הדתה קיצונית על המרחב הציבורי החילוני בארץ. זוהי אותה חבורה שמנסה להפוך את ישראל לדיקטטורה משיחית, חבורה שממנו יוצאים שורפי תינוקות, מעודדים אותם ותומכים בהם. זהו עוד שלב בהפיכה המשטרית המתנהלת בישראל. הציבורי החילוני והליברלי לא יסבול את זה וימשיך להתקומם מולם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פי העיר
    מגלובה 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאיר אם קראת את ההפטרה ביונה אתה צריך לצום 40 יום לפחות ורצוי שתתחיל מהחלק שאמור לפלוט
    סגור