דעות

משבר אמון: מערבולת של גזירות ופרשיות מעיקות על הציבור

ההנחיות לציבור, כיצד להתנהל בתקופה זו, מנוסחות בצורה מעורפלת חסרת סדר ודיוק ושוחקות יותר מכל את המשמעת והאמון הציבוריים, תכונות בסיסיות הנדרשות בתקופה מאתגרת ורגישה זו. אזרחי ישראל, נקלעו בתקופה האחרונה לתוך מערבולת עכורה של גזירות ופרשיות שמעיקות ומכבידות על הציבור
חה"כ אתי חוה עטיה | 
ח"כ אתי חווה עטיה (צילום דני שם-טוב, דוברות הכנסת)
אזרחי ישראל, נקלעו בתקופה האחרונה לתוך מערבולת עכורה של גזירות ופרשיות שמעיקות ומכבידות על הציבור. 
גל ההתייקרויות במשק שהגיע שהכיל רשימה  ארוכה של מוצרי יסוד. הדבר פוגע בעיקר בשכבות המוחלשות, בקשישים,בחולים ובאנשים עם קשיים כלכליים ומוגבלויות, אך לא רק, רוב מוחלט של הציבור עומד חסר אונים ומנסה להרים את הראש מעל המים ולנסות להתמודד עם הפערים הגדולים בין הרצוי למצוי.
גולת הכותרת בסיפור היא לא רק העלאת המחירים הכואבת. הבעיה נעוצה בעובדה שהציבור לא היה מוכן, הציבור לא שמע ולא ידע ולכן גם לא נערך לכך בהתאם. בעקבות כך, קמה לה מחאה כואבת, טעונה וצודקת שאכן גרמה בסופו של דבר לכך שהממשלה נוקטת בצעדי ריכוך חלקיים והסברה מאוחרת.
 
פרשה נוספת שזוכה להד תקשורתי וזעם ציבורי, היא חשיפת ניסיונות דיוג, האזנה ושאיבת מידע מהמכשירים הסלולריים האישיים של נבחרי ציבור, בכירים ומקורביהם ע"י המשטרה. גם כאן, הדבר שנפגע יותר מכל הוא אמון האזרחים ברשות האכיפה הרשמית של המדינה הכפופה למשרד לביטחון פנים שהוא הרגולטור האחראי להצלחות והמחדלים של המשטרה.
כל זה מתרחש אחרי תקופה משמעותית בה התמודדה ועדיין מתמודדת המדינה עם משבר הקורונה. הצוותים בבתי החולים האמונים על מתן סעד ומרפא לחולים שעושים עבודת קודש מצילת חיים, מדווחים בכאב על מחסור עצום במשאבים וההון האנושי במפולת של אפיסת כוחות. יתר על כן, ההנחיות לציבור, כיצד להתנהל בתקופה זו, מנוסחות בצורה מעורפלת חסרת סדר ודיוק ושוחקות יותר מכל את המשמעת והאמון הציבוריים, תכונות בסיסיות הנדרשות בתקופה מאתגרת ורגישה זו. 
בנוסף, יישובי ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון נרמסים תחת גלגלי הכרכרה הפוליטית וחוק החיבור לחשמל שהיה יכול לעודד ולטעת תקווה בקרב המחנה הלאומי שיש מי שמקשיב וער לצרכיו, גם הוא נפל ונגוז.
כאשר מוסיפים לפרשות מרכזיות אלו, דוגמאות נוספות להתרחשויות בולטות כמו הדחת עורכים שדרים מוערכים מתפקידם בעיתונות או תוכניות רדיו פופולריות. התודעה הציבורית מפרשת זאת כניסיון להשתיק את הדעה המותחת ביקורת על הממשלה, תופעה שפוגעת שוב באמון הרגיש שבין הציבור לממסד.
לאור כך, נדרשים שיקול דעת, אומץ וחזון יחד עם אחריות לאומית אמיתית, סולידריות וחמלה. המחנה הלאומי אותו מובילה תנועת ״הליכוד״ על שלל נציגיה וערכיה, יכול ויודע להחזיר למקום הנכון את אמון הציבור ברשויות המדינה ומוסדותיה. אני כמו חבריי לתנועת הליכוד והמחנה הלאומי נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי להבטיח את חזרתנו המהירה לשלטון ולהחזיר את היציבות הכלכלית, האמון הציבורי והחמלה למען השכבות החלשות.
הכותבת חברת הכנסת אתי חוה עטיה ממפלגת הליכוד, יו"ר השדולה לאוכלוסיה סיעודית וגריאטרית, השדולה למיגון מציל חיים והשדולה לעידוד תעסוקה והכשרות מקצועיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה