דעות

מבט אל השנה הבאה: ירושלים בעיצומה של מהפכה

מהפכת תחבורה ותעסוקה, עם כבישים חדשים, משרות בהייטק, התחדשות עירונית והיתרי בנייה למכביר. אני מביט קדימה אל השנה הקרובה ויודע: ירושלים על המסלול הבטוח להצלחה
משה ליאון |  11
משה ליאון, ראש עיריית ירושלים (צילום יוסי זמיר, pixabay)
שנה חדשה היא הזדמנות לבחון דברים אחורה, אך בעיקר קדימה, לשנה הבאה עלינו לטובה. כשאני מתבונן קדימה על ירושלים, לשנים הקרובות ובדגש על השנה הקרובה אני אופטימי ומלא תקווה וסיפוק. השנה הקרובה היא שנה של פריצה קדימה. מהפכות רבות - יש שאומרים רבות מדי - שהתחלנו בהן, מתחילות לשאת פרי. השנה, לאחר סיום שנת השמיטה, נוכל לחוות את העיר מרהיבה ופורחת, לאחר שנתיים לא פשוטות שבהן הייתה בעיצומה של מהפכת תשתיות, בתת הקרקע ועל פני השטח. כל זאת בעיר נקייה, כפי שלא הייתה שנים ארוכות - תוצאה של מהפכת הניקיון שהצליחה מעל למשוער.
המרחב הציבורי של העיר היפה בעולם, מרהיב ומטופח. כביש 16 החדש שנפתח וההתקדמות העצומה בסלילת רשת הרכבות הקלות, לצד נתיבי תחבורה ציבורית ומסלולי אופניים ושבילי הליכה, מצעידים אותנו לעתיד שונה מאשר הכרנו. מהפכת התחבורה שבפירותיה אנחנו מתחילים לחוש תהפוך את ירושלים לעיר הראשונה היוצאת מהפקקים. כן, יש לצד זה ובתוך התהליך קשיים לא פשוטים, אך תוך זמן קצר הם ייפתרו. האור בקצה המנהרה הוא רכבת, וזה לטובה.
 
פתחנו השנה שנת לימודים חדשה באופן חלק ומערכת החינוך שלנו טובה מתמיד וביחד עם הפיתוח העצום בתחום מרכזי התעסוקה, עם דגש על היי-טק, אנחנו מבטיחים לילדים שלנו עתיד שיש בו תעסוקה מתקדמת ויכולת להתקדם ולמצות את הפוטנציאל הגלום בילדים.
כל זה יתרום תרומה חשובה לעצירת ההגירה השלילית מהעיר, שתספק למי שכבר עזבו סיבה מצוינת לחזור. הם יפגשו פתרונות דיור שהם תוצאה של מהפכת הדיור שהתחלנו בה. כבר בשנה הקרובה יינתנו פי 2 היתרי בנייה בהשוואה לשנים האחרונות והקצב עולה.
 
ההתחדשות הזאת היא גם תוצאה של ההתחדשות העירונית, שירושלים הפכה להיות המובילה הארצית בתחום. זהו הליך שמתגבר כמעיין שופע. השנה נאשר מתחמי פינוי ובינוי רבים, שישברו את השיא שאליו הגענו בשנה שעברה. כל אלה יבטיחו תוספת דיור, לצד צדק חברתי וסביבתי.
 
אני מביט קדימה אל השנה הקרובה ויודע: ירושלים על המסלול הבטוח להצלחה. המהפכה כבר כאן. מי שימהר יוכל להצטרף, עכשיו זה הזמן.
#הכותב הוא ראש העיר ירושלים
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    משה ליאון
    שאגי 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהפיכה לאבדון!
    סגור
  • 10.
    עם ערבות של דרעי
    מילה של פוליטיקטי 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתי תושב ירושלים וכמו כל החברים ה"נורמלים" כולנו עזבנו את העיר העבשה והחרדית
    סגור
  • 9.
    לפני מהפכות ועלאק שידאגו שמכל פינה במרכז עיר הבירה
    דניאל 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יהיה ריח של שתן. כי כך מריח מרכז העיר.
    סגור
  • 8.
    כתבת בחירות
    עפר יוסף 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראש עיר שצריך משקפיים . מהלל את עצמו ועל מה ? כל העיר חפורה , בחלק מהמקומות לא עובדים או עובדים בעצלתיים ואנחנו מזיעים בפקקים אין סופיים . העיר ממש מלוכלכת . בקיצור - עיר הרוסה בלי תכנון ופיקוח .
    סגור
  • 7.
    ראש העיר
    אלי 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני כל יום כל היום בירושלים ומה שהעירייה עושה לנו זה רק צרות קודם כל כל רחוב שעובר שיפוץ שדרוג אתם מבטלים חניות בסיטונאות ואז רכבים חייבים לחנות על המדרכה וגם אין שום תוספת עצים ונוי אז זה רק כדי לדפוק עוד דוחות לתושבים ולאורחים
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    עיר לדוסים בלבד חבל על הזמן (ל"ת)
    דני 10/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 8
    סגור
  • 5.
    הרסת את ירושלים (ל"ת)
    ראש עיר כושל 10/2022/01
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 4.
    זו עיר מתה
    אני 10/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 4
    היא התחרדה מאוד ולא תשרוד כך לאורך זמן... מי שיש לו שכל צריך לעזוב בהקדם
    סגור
  • 3.
    תגובה
    מצי 09/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    60 שנים אני ירושלמי 40 שנים הסתובבתי ברחובות העיר וים אחד שקט לא היה פותחים וסוגרים כבישים כמו ריצרץ וזה נמשך עד היום ואני שואל האם הנכדים שלי יזכו לנסוע ולטייל בעיר ללא חסימות כבישים לתיקון תשתיות עד מתי?
    סגור
  • 2.
    אדוני ראש העיר
    שש 09/2022/29
    הגב לתגובה זו
    3 3
    ירושלים מתחרדת. זה אומר יותר ילדים וזה גם אומר שההגירה השלילית, גם של דתיים לאומיים רק תלך ותגבר. והעיר? מי שהכיר ומכיר את ירושלים נדהם כשהוא בא בשעריה בימי חול כל שכן בשבת. העיר סגורה ומסוגרת. עשו גטאות מינימאליות לחילוניים וזהוא. אם אדוני חושב שכך הוא יחזיק את ירושלים אין לו מושג. ירושלים שלי כפי שהכרתי אותה חמישים שנה מתה וכנראה בלי תקומה. נשארו המקומות ההיסטוריים , האקלים וזהו. ירושלים מתה.
    סגור
  • 1.
    ה"מהפכה" נוסח ליאון: כבישים, מחלפים, פקקים, זיהום
    ירושלמי 09/2022/24
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כביש 16 הוא לא דבר להתגאות בו, אלא מפגע של מחלף ענק, זיהום ורעש צמוד לבתי תושבים. שום הולך רגל או רוכב אופניים שאינו מתאבד לא מתקרב ת"ק פרסה למקומות כאלה. ה"עתיד" שליאון ושותפיו ממשרד התחבורה מתכננים לנו מלא באספלט, בטון, רעש ופקקים. בעוד שבאירופה עברו מזמן לעידוד תחב"צ, אופניים, הליכה ברגל, מדרחובים, ועירוב שימושים - ירושלים בעידן ליאון צועדת אחורה. במקום לדבר גבוהה-גבוהה על עיר ירוקה, הייתי מציע לליאון לנסות ללכת קילומטר ברגל על המדרכה באיזושהי שכונה בעיר. ברוב המקומות אין בכלל מדרכות, או שהן חסומות לחלוטין ע"י רכבים חונים. גם "שבילי האופניים" לא ממש מועילים, כי בניגוד למקובל בכל העולם, הם לא מופרדים לא מהכביש ולא מהמדרכה, ונעלמים בדיוק ברגע שבאמת צריך אותם - כשצריך לחצות צומת. אשר לניקיון - כאן חלק שיפור, אך צריך להציב הרבה יותר פקחים שיתנו קנסות דרקוניים למי שמלכלך את המרחב הציבורי. פועלי הניקיון עובדים קשה כדי לנקות - ורגע אחר-כך באים אנשים ברברים, ומשאירים טינופת על הארץ.
    סגור