נדל"ן ותשתיות
בשל התנגדות משמעותית: המהלך שעומד תחת סימן שאלה בנמל אשדוד
נמל אשדוד עמד בפני מתווה הנפקה שנוסח על ידי היו"ר שאול שניידר, כעת התהליך עומד בפני סימן שאלה - מה העתיד צופה לנמל המרכזי?
על פי הפרסום בגלובס, המהלך נתקל בחומה בדמותה של ההסתדרות, שדרשה התחייבות שתובא התחייבות שבעשור הקרוב הנמל לא יופרט - כתנאי למימוש הליך ההנפקה. דרישה זו בעייתית בשל החלטות ממשלה שונות שקובעות כי הנמל כן יופרט בסופו של תהליך.
במשרד האוצר אף ניסו במסגרת חוק ההסדרים האחרון לקדם את הפרטת נמל אשדוד על פי החלטת ממשלה, אך העניין לא התקדם. באוצר וברשות החברות ינסו שוב להתניע את התהליך על אף ההתנגדויות, כששוויו של הנמל מוערך ב-3 מיליארד שקלים.
הנמל זקוק לתזרים מזומנים נזיל על מנת לעמוד בתחרות מול הנמלים הפרטיים בארץ, כסף שנדרש להשקעות בתשתיות הנמל. מה עוד שברשות החברות דורשים מהנהלת הנמל למשוך דיבידנד בגובה של מיליארד שקלים. אם הצעד הזה יתבצע - סביר שלנמל לא תהיה יכולת להתחרות באופן יעיל מול שאר הנמלים. בכל אופן, במערכת הפוליטית מעריכים שעד לבחירות לא צפויה הפרטה מלאה, בטח שלא תחת השרים הממונים אמסלם ורגב.
עוד ב-
כזכור, אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם, מארסק (Maersk) הדנית, הודיעה בחודש יוני כי היא משהה את פעילות האוניות שלה בנמל חיפה ומעבירה אותה לנמל אשדוד. ההחלטה התקבלה על רקע חששות ביטחוניים ו"עד להודעה חדשה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



