נדל"ן ותשתיות

היכן יוקם שדה התעופה החדש של ישראל? זה המיקום שמעורר סערה

לקראת אישור התוכנית להקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל יוצאים תושבי העמק בקמפיין מימון המונים למימון המשך המאבק נגד התוכנית
מערכת ice |  1
נתבג (צילום shutterstock)
מטה תושבי עמק יזרעאל פתח בקמפיין מימון המונים לחיזוק המאבק בכוונת המדינה להקים שדה תעופה בעמק. בכספים שייאספו מתכוונים במטה לממן חוות דעת מקצועיות ולהעצים את פעולות המחאה במטרה לבלום "אסון נרחב על מרחב עמק יזרעאל".
מטה התושבים פועל בשיתוף ראשי הרשויות באזור ובהן מועצת עמק יזרעאל, מועצת מגידו, גלבוע, זרזיר, מגדל העמק, יוקנעם,, יוקנעם עלית, טבעון, רמת ישי ובסמת טבעון.
יו"ר מטה המאבק, סא"ל (במיל.) גיל דייגי, טייס חיל האויר לשעבר: "מוסדות התכנון דוהרים לאישור תוכנית הרסנית וחסרת כל הגיון שתביא לחיסול מאות אלפי דונמים של אדמות חקלאיות, לפינוי אלפי תושבים מבתיהם, לסגירת רפתות, דירים ומאגרי מים ופגיעה בריאותית קשה ברבבות תושבים בערים ובישובים בעמק יזרעאל".
במטה המאבק קובעים כי צוות התכנון מטעם המדינה מימן בשנה החולפת במיליוני שקלים יועצים מטעמם שהעלימו את הפגיעה הצפויה בתושבי העמק, כמו גם המשמעויות הלאומיות הכוללות, בין היתר, פגיעה בביטחון המזון של כלל תושבי ישראל, עלויות אדירות של מיליארדי שקלים בהקמת שדה תעופה מוגבל שאינו נותן מענה לצורכי התעופה של ישראל, ובעיות בטיחות ובטחון בהכנסת תעופה אזרחית לתוך נתיב נדידת ציפורים מהגדולים בעולם.
במטה אומרים כי מטרת קמפיין מימון ההמונים לגייס משאבים ניכרים למימון שורה של חוות דעת שיוכיחו כי מדובר בתוכנית חסרת הגיון כלכלי, בריאותי, סביבתי ובטחוני. חוות הדעת אלה יצורפו לשורה של חוות דעת חד משמעיות, בהן של המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות, הקובעות כי הקמת שדה התעופה בעמק אינה עומדת בקנה אחד עם האינטרס הציבורי והוא מהווה פגיעה בלתי מידתית בבריאות האדם ובצביון החקלאי של עמק יזרעאל.
גיל דייגי: "כבר עשורים שמדינת ישראל מתכננת שדה בינלאומי נוסף, ונראה כי מוסדות התכנון נכנעו לתכתיבי חיל האוויר אשר מתנגד להקמתו בנגב משיקולי נוחות בלבד. מדינת ישראל זקוקה למנהיגות וראייה ארוכת טווח, שתשים את טובת תושבי המדינה לנגד עיניהם, וזאת תחת מציאת מענה לאתגרי חיל האוויר בהקמת שדה אזרחי בנגב".
מטה המאבק של תושבי העמק והנגב פועל במשותף כבר מעל עשור להקמת שדה התעופה בנגב. הפעולות המשותפות מתבצעות תחת ההבנה כי השדה יביא לפריחה כלכלית במרחב הדרום, וזאת תוך מינימום פגיעה בתושבים הגרים בו. המטה המשותף היה זה שעמד מאחורי דו"חות משמעותיים בתחומים רבים שהוכיחו כי אין מקום להקמת השדה בעמק אלא בנגב. 
עוד הוסיפו חברי המטה: "משמעות הקמת שדה התעופה בעמק הוא הרס מוחלט של החיים בו. עמדנו עד כה ומנענו את אישור התוכנית ואנו מתכוונים להעצים את המאבק שלנו עד שמקבלי ההחלטות ישתכנעו כי מיקום שדה התעופה הוא בנגב".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מיידית: 3 שדות תעופה לשימוש משולב צבאי/אזרחי
    גדעון 12/2025/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברמת דוד, תל נוף וחצרים. כל שצריך הוא טרמינל אזרחי וקו רכבת מהירה. וממשלה החלטית ויעילה.
    סגור