נדל"ן ותשתיות

מנכל"ית מנהל התכנון מאותתת לשקד: "תמ"א 38 תכנית לא טובה, צריך להחליפה"

דלית זילבר, מנכל"ית מנהל התכנון, מתייחסת לסערה סביב דבריו של ליברמן להארכת תוכנית תמ"א 38 וככל הנראה לא תוותר על סופה של התוכנית בסוף 2022: "ברור לנו שמבחינה תכנונית היא לא טובה, אנחנו נפגוש את השרה ונעבוד על כך"
יהודה לוינגר | 
איילת שקד דלית זילבר (צילום ניב קנטון יונתן זינדל פלאש 90)
למרות ששרת הפנים, איילת שקד, הצהירה כי כדי למנוע את משבר הדיור יש לפעול להסרת הבירוקרטיה, במנהל התכנון במשרד הפנים מעלים הילוך נגד האוצר ואומרים שיש להפסיק את תוכנית תמ"א 38 ולקדם התחדשות עירונית, כנגד עמדתו של ליברמן והארכת תמ"א 38 בשנתיים.
דלית זילבר, מנכ"לית מינהל התכנון של מדינת ישראל (יחידת סמך במשרד הפנים של השרה איילת שקד), התארחה אתמול (שלישי) בכנס השנתי התשיעי לתכנון ובניה של משרד עורכי דין אגמון ושות', והתייחסה לנושאי תחבורה ותשתיות כמו גם לתוכנית תמ"א 38 שמעוררת סערה בימים האחרונים בעקבות דיווחים בעד ונגד מבכירים במדינה וברשויות המקומיות.
לדבריה, בענייני התשתיות: "יש משבר חמור בביצוע" וכי גם בהיבט של יחידות הדיור שאושרו יש "משבר עצום בתחום התשתיות". עוד הוסיפה מה שיש לעשות לטענתה: "צריך לתת כסף וחייבים לבצע. נושא הביוב למשל לא מקבל מענה אופטימלי לייצר פתרונות ביוב. ובטח כאשר מדברים על תחבורה, ותחבורה ציבורית. אנחנו יודעים לאשר גם באיכות וגם במהירות. אבל צריכים את התכנון. מה שמגיע אלינו, אנחנו מאשרים. רק תביאו תכניות".
על תמ"א 38, הוסיפה מנכ"לית מנהלת התכנון: "ברור לנו שמבחינה תכנונית היא לא טובה", אמרה זילבר ואך הוסיפה שתפגוש את השרה שקד ותעבוד על ביטולה של התוכנית: "יש אלטרנטיבה נכונה מעבר לחלופה של תמ"א 38 והיא נותנת משהו חדשני הכוללת תכנית והיתר. מה שצריך לעשות הוא התחדשות עירונית, לא של תמ"א 38, אלא חידוש של העיר".
דבריה של זילבר מגיעים על רקע סערה בימים האחרונים סביב תוכנית תמ"א 38. כך,  ראש העיר תל אביב רון חולדאי פנה לשר השיכון, לשרת הפנים ושר האוצר, וטען כי התוכנית של תמ"א 38 לחיזוק המבנים פוגעת בהתחדשות עירונית של תל אביב, "להשקפתי תמ"א 38 נולדה בחטא, מטרתה המוצהרת לחזק בתים כנגד רעידות אדמה לא הושגה". חולדאי מוסיף כי למדינה אין אפשרות להתמודד עם הנושא, זאת על רקע כוונת שר האוצר אביגדור ליברמן להאריך את תוכנית תמ"א 38 בשנתיים, תוכנית שאמורה הייתה להסתיים בסוף השנה הבאה. 
מנכ"לית מנהל התכנון, דלית זילבר, החליטה ביחד עם שר הפנים הקודם, אריה דרעי, כי תוכנית תמ"א 38 תפוג סופית בסוף שנת 2022. אולם בעקבות דבריו של ליברמן - נראה שהקרב בין האוצר למשרד הפנים רק מתחיל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה