נדל"ן ותשתיות

דרמה באילת: קריית המשרדים בעיר בסכנת קריסה

שבוע לאחר האסון בחולון, עיריית אילת פינתה אתמול את בניין קריית המשרדיםבעקבות תלונה שהתקבלה במינהל ההנדסה, בהתאם לדוח הראשוני נקבע כי: "השימוש במבנה מוגדר כמסוכן". ראש העיר מכנס הערכת מצב
מערכת ice | 
הבניין המפונה באילת (צילום דוברות עיריית אילת)
שבוע לאחר האסון בחולון בו קרס באופן פתאומי בניין יממה לאחר שנדרשו הדיירים להתפנות, ברחבי הארץ נמצאים עוד בניינים בסכנת קריסה. קריית המשרדים באילת פונתה אמש (שבת) מתוך סכנת קריסה בהוראה של ראש העיר אלי לנקרי. היום בעירייה עורכים הערכת מצב בנושא.
בעקבות תלונה שהתקבלה במינהל ההנדסה בעירייה על חשד לכשלים במבנה הידוע כ״קריית המשרדים״ הממוקם ברחוב חטיבת הנגב ושדרות התמרים באילת, הוכרז המבנה כמסוכן לשהיית אדם ונאסרה הכניסה אליו. הודעה על כך נמסרה לוועד הבניין. 
התלונה האמורה הוגשה על ידי המהנדס חיים אלדן, אשר מצא בעת עבודות שיפוץ שנערכו בבניין, כשלים חמורים ומסוכנים. בעקבות התלונה נשלחה ממהנדס העיר, דרישה לנציגות הבניין לבצע בדיקה מידית של המבנה. בחלוף המועד ומשלא בוצע הנדרש, מינה מהנדס העיר את אינג' דן שטיין לבצע הבדיקות הדרושות.
בהתאם לדוח ראשוני שהגיש  אינג׳ דן שטיין ב-15 בספטמבר נקבע כאמור כי ״השימוש במבנה מוגדר כמסוכן. בהתייחס לתקרה של מכון העתקות אשר אינה יציבה ועלולה לקרוס בכל רגע ללא תמיכה״. בעיריית אילת ציינו כי התקרה של מכון ההעתקות מהווה רצפה של קומת הכניסה. 
בעקבות הדו״ח האמור הוציא ראש העירייה. אלי לנקרי הודעה דחופה לוועד הבניין, מתוקף סמכותו הקבועה בחוק עזר לאילת ״הריסת מבנים מסוכנים״ תש״ך 1960, לפיה חל איסור על כניסה למבנה עד לקבלת דו״ח מקיף לרבות בדבר הוראות ביצוע. ראש העירייה הורה על גידור המבנה לרבות תליית שלטים המזהירים מפני כניסה למבנה. הודעה בהתאם הועברה גם למשטרת מרחב אילת ולגורמים נוספים. היום כאמור, יקיים ראש העירייה הערכת מצב עם כל הגורמים הנוגעים בדבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה