נדל"ן ותשתיות

בהשקעת ענק: האחים חג'ג' נכנסים לתחום המלונות

קבוצת חג'ג' בבעלותם של צחי ועידו חג'ג' חתמה על הסכם עם חברת מלונות בין לאומית בהשקעה של כחצי מיליארד שקלים, במסגרת ההסכם תרכוש החברה נכסי אירוח ותגרוף רווחים מהפעלתם
שירה יום טוב | 
צחי ועדו חגג (צילום טל ציקורל)

האחים חג'ג' נכנסים לראשונה לתחום המלונאות בישראל באמצעות שיתוף פעולה של קבוצת חג'ג' שבבעלותם עם רשת המלונות הבינלאומית סלינה. בהסכם שנחתם בין שני הצדדים תתבצע רכישת נכסים והכשרתם לידי נכסי אירוח ומלונאות ומסירתם לשימוש רשת המלונאות שתשלם דמי שכירות ואחוזי רווחים לקבוצת הנדל"ן.

ההסכם, בו תשקיע קבוצת חג'ג' 180 מיליון דולרים, כחצי מיליארד שקלים מתרכז בשני מסלולי השקעה של קבוצת חג'ג' שבבעלות צחי חג'ג' ועידו חג'ג', כשהראשון בהם הוא מסלול הרכישה והשני הוא מסלול ההתאמה. במסגרת מסלול הרכישה, תרכוש קבוצת חג'ג' נכסים לשימוש עתידי של רשת סלינה בתחום האירוח ובנוסף לרכישה, תממן את תהליך ההסבה וההתאמה שלהם למלונות. לאחר תהליך ההתאמה מכן יושכרו הנכסים לרשת סלינה שתשלם עבור ההשכרה ותחלוק עם קבוצת חג'ג' אחוזים מהרווחים.
במסגרת מסלול ההתאמה, סלינה תרכוש בעצמב או באמצעות צד שלישי נכסי נדל"ן לצורך מלונאי, ואת תהליך ההסבה של המבנים למבני אירוח תממן קבוצת חג'ג' גם שם תגרוף חג'ג' אחוזים מהשימוש של רשת המלונות וכן דמי שכירות עבור ההתאמה שביצעה.
לאחר השמשת הנכסים, סלינה תשלם לקבוצת חג'ג' דמי שכירות עבור השימוש בהם שסכומם ישקף תשואה בשיעור של ממוצע שנתי מינימלי של 8% מסך עלויות ההסבה וההתאמה שקבוצת חג'ג' השקיע בנכס, מלבד תשלום זה, קבוצת חג'ג' תקבל 20% מהרווחים של סלינה במלונות שיכללו בהסכמים.

סלינה נווה צדק. צלום: יחצ

במסלולי ההתאמה בהם חג'ג' לא תחזיק בנכס ותהיה אמונה רק על התאמתו לנכס מלונאות, חג'ג' יקבלו דמי שכירות של כ-10% מסכום ההשקעה בהתאמת הנכס, וזאת למשך 20 שנה, לצד 20% מרווחי סלינה מהפעלת המלונות.
קניית הנכסים מעוגנת גם היא בהסכם שקבען הצדדים כשרשת סלינה תוכל להציע לקבוצת חג'ג' נכסים המתאימים בעיניה להסבה למלון, במידה וחג'ג' לא ייבחרו לרכוש נכסים אלו תוכל סלינה לרכוש אותם באמצעות צד שלישי או באמצעות הונה, ואז יכללו בהסכם ההתאמה בלבד.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה