נדל"ן ותשתיות

במרצ תוקפים את אלקין: "הגענו לקצה גבול השתיקה"

שר הבינוי והשיכון מתכוון להביא לאישור הממשלה בנייה של 1,500 דירות בבקעת הירדן. במרצ תקפו את המהלך. חברי הכנסת גבי לסקי ומוסי רז שלחו מכתב לשר ותקפו: "חוזקה של הממשלה - קידום דברים שנוכל להסכים, ההחלטה רחוקה מכך"
אביחי דלאל |  4
שר השיכון והבינוי, זאב אלקין מ"תקווה חדשה" וח"כ מוסי רז מ"מרצ" (צילום יונתן זינדל, פלאש 90)
שר השיכון והבינוי זאב אלקין מתכוון להביא לאישור הממשלה בנייה של 1,500 יחידות דיור בבקעת הירדן. במרצ לא אהבו כל כך את המהלך של אלקין. חברי הכנסת גבי לסקי ומוסי רז פנו לשר במכתב וטענו "הגענו לקצה גבול השתיקה, החלטה שאנחנו רחוקים מלהסכים עליה". 
במכתב שנשלח משני חברי הכנסת ממרצ נכתב: "נודע לנו מאצמעי התקשורת על כוונתך להביא לאישור הממשלה בנייה של 1,500 דירות בבקעת הירדן שבשטחים הכבושים. התכנית למעשה תכפיל את מספר המתנחלים באיזור מרוחק זה. מדובר על החלטה מסוכנת, שעשויה להגביר את המתיחות באיזור, ולפגוע בסיכוי העתידי לשלום.

בהודעותיך לתקשורת תיארת את איזור הבקעה כאיזור המצוי בקונצנזוס. התיאור הזה רחוק משמעותית מהמציאות. איזור הבקעה לא צפוי להיות חלק מישראל עם הגעה להסכם קבע עם הפלסטינים, ובניה בו היא מכשול להסכם כזה. חדשות לבקרים אנחנו שומעים על תקריות אלימות בהן מתנחלים תוקפים רועים פלסטיניים באיזור הבקעה או מגרשים אותם מאדמתם.
תוספת של בניה ומתנחלים באיזור עשויה להגביר עוד יותר את המתיחות באיזור המתוח גם כך. הגענו לקצה גבול השתיקה שלנו. חוזקה של הממשלה הזו הוא בקידום הדברים עליהם נוכל להסכים יחד, ההחלטה הזו רחוקה מכך. אנחנו קוראים לך לעצור מיידית את התכנית ולא להביאה לאישור הממשלה".
בעבר, ח"כ מוסי רז יצא נגד הממשלה ותקף את אלקין באותו הנושא: "אלקין הודיע על שיווק של יותר מ-1300 יחידות דיור בהתנחלויות בשטחים הכבושים. ממשלת ימינה לא סופרת את מרצ - 10 מעלות ימינה מהממשלה הקודמת,הבנייה בהתנחלויות שמחוץ לישראל פוגעת בישראל".  
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שטויות, עוד סגן שר, והכל מוסכם (ל"ת)
    ממשלת המושחתים 11/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מהריסייך ומחריבייך ממך יצאו.... (ל"ת)
    ש. 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מרץ מפלגת קומבינות ושקרים !! (ל"ת)
    אסף 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • לא, כי אלקין באמת שווה משהו.
    הנריק 11/2021/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פול תיפול משלת זדון, רמיה ושקר.
    סגור