נדל"ן ותשתיות

הסוף לעיכוב בהיתרי בנייה? ההחלטה הדרמטית של משרד השיכון

משרד השיכון והבינוי צפוי לתמרץ את העיריות על ידי סבסוד התחדשות עירונית בסכום של 25 אלף שקל לדירה. במשרד מקווים שהדבר יזרז את ראשי הערים לאשר היתרים, תוך ידיעה שהסכום הנוסף יאפשר לחדש תשתיות
מערכת ice | 
זאב אלקין (צילום פייסבוק/ זאב אלקין, פלאש 90/ מרים אלסטר, pexels)
היתרי בנייה מהווים חסם עיקרי בהתחדשות עירונית, כאשר הביורוקרטיה הסבוכה ושרשרת האישורים הדרושים תוקעת פרויקטים רבים בצנרת ומעכבת את לוחות הזמנים. כחלק מהמגמה לקצר משמעותית את זמן קבלת ההיתר, הודיע משרד השיכון כי בכוונתו לסבסד דירות שייבנו בהתחדשות עירונית באזורי הביקוש.
במסגרת זו, הערים שיתקשרו בהסכם האמור עם המשרד, יקבלו מענק של 25 אלף שקל לכל דירה שתקבל היתר בנייה בפרויקטים של פינוי-בינוי או תמ"א 38 בשלוש השנים הקרובות, זאת בתנאי שיהיו לפחות 2,500 דירות בכל אחת מאותן ערים.
על פי הדעה הרווחת במשרד, לא מעט ראשי ערים מעכבים היתרים ומתרצים זאת בכך שללא תקציב לחידוש התשתיות הישנות, אין ביכולתם לקלוט תושבים נוספים במסגרת אותם פרויקטים של התחדשות עירונית. ההחלטה מהווה תמריץ משמעותי לאותן ערים, כאשר היעד של המשרד הוא תוספת של כ-30 אלף דירות באזורי הביקוש.
 
אשר למספרים, התקציב לשנה הנוכחית עומד על 440 מיליון שקל, והסכום הכולל צפוי להגיע ל-750 מיליון שקל. על פי משרד השיכון והבינוי, 12 הערים שנכללות בתוכנית הן ירושלים, לוד, בת ים, קרית אונו, חיפה, נתניה, גבעתיים, רמת גן, אשדוד, חדרה, בית שמש וקרית ים, כאשר המגמה היא לנסות ולצרף לתוכנית הסבסוד ערים נוספות.
חשוב לציין כי קרית אונו, העיר בה בוצע פרויקט פינוי-בינוי הראשון אי פעם, היא גם המובילה במספר היתרי הבנייה להתחדשות עירונית עם 2,500 במספר, כך על פי דו"ח הרשות להתחדשות עירונית לשנת 2020.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה