נדל"ן ותשתיות

מהלך ענק בצפון: אלה החברות שזכו בפרויקט פינוי-בינוי

חברת בסט ייזום מקבוצת בסט וחברת אילה אגם זכו במכרז לקידום וביצוע פרויקט פינוי בינוי רחב היקף בקריית ביאליק. מה גודל המתחם ומהן ההשלכות לקהילה הצבאית?
מערכת ice |  2
שכונת אפק בקרית ביאליק (צילום יחצ)
חברת בסט ייזום מקבוצת בסט וחברת אילה אגם יקדמו ויבצעו פרויקט פינוי-בינוי מהגדולים שהיו באזור הצפון ובקרית ביאליק בפרט, וזאת במקום 470 יח"ד ישנות שייהרסו ויפונו. החברות התמודדו מול חברות מובילות בענף הנדל"ן ולאחר זכייה בימים האחרונים במכרז הדיירים שהתבצע במתחם, יפעלו כעת לקידום הפרויקט הרחב, שעתיד לשנות את פני השכונה כולה.
מתחם הבניינים ממוקם בין כביש 4 חיפה-עכו ממערב, לעוקף קריות ממזרח, ובצמידות למע"ר של העיר. המתחם החדש שעתיד להיבנות יצור קהילה מתחדשת ואיכותית שתשלב את אוכלוסיית משרתי הקבע וכוחות הביטחון. יוקם רובע עירוני מתקדם שיכלול בניינים חדשים ומודרניים בעירוב שימושים של מסחר ותעסוקה, ייבנו תשתיות עירונית חדשות ויבוצע פיתוח סביבתי מקיף.
השכונה בקריית ביאליק מתפרסת על 160 דונם ברוטו (כולל שצ"פים ומוסדות חינוך), ומציעה נגישות תחבורתית מעולה – בצמוד לציר המטרונית על כביש 4 ובסמיכות למחלף קריית ביאליק על כביש 22. בקרבת השכונה בית משפט השלום וקניון הקריון והיא כוללת שפע של שטחים פתוחים, מוסדות חינוך ומרכז ספורט.
 
דני מור, מנכ"ל חברת בסט ייזום מקבוצת בסט: "שכונת אפק היא אחת השכונות הוותיקות באזור הקריות כולו, הבניינים ישנים ובמצב תחזוקתי ירוד ומחייבים התחדשות כוללת. המתחם שאנחנו מתכננים לבנות עתיד לייצר מרקם אורבני מתקדם וחדשני של בניינים חדשים עם מרחב ציבורי מפותח ואיכותי שישנו את פני השכונה לחלוטין וישפרו בצורה דרמטית את איכות חייהם של הדיירים. בקרוב נתחיל בתהליך החתמת הדיירים, שהמתינו שנים רבות לאפשרות של התחדשות עירונית כוללת בשכונה".
איתן לוי, שותף מנהל בחברת אילה אגם: "אנו רואים בהתחדשות העירונית אפיק עיקרי בהגדלת היצע הדירות בישראל ודרך נכונה לטפל בשכונות הותיקות, בבינוי מתקדם וקהילה מתחדשת, שיתוף הפעולה בין החברות מהווה מכפיל כח בהתמודדות עם האתגר".
עו"ד בלהה מצגר, מארגנת הדיירים: "אני מודה לדיירים ולנציגות על האמון שנתנו בהליך. לאחר שבחנו הצעות מתשע חברות נדל"ן מהגדולות במשק, החלטנו לבחור בחברות בסט ייזום מקבוצת בסט ואילה אגם לקדם ולבצע את הפרויקט. אין ספק שמדובר באחד הפרויקטים המשמעותיים והגדולים באזור הצפון. אני שמחה לקחת חלק ולהוביל הליך משמעותי שבסופו יזכו בעלי הדירות לשיפור משמעותי באיכות החיים".
היזמים יוצגו ע"י עו"ד ניר יוסף ממשרד עורכי דין - פרימס, שילה, גבעון, מאיר; מנהלת הדיירים – אביבים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הגזענות חוגגת
    שרון 02/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם מדברים על גזענות, למה נותנים לערבים לבנות ברוחב, מה שנקרא קוטג'ים וילות והכל, כמעט אין להם בנינים רב קומות אבל יש להם כמה מפלסים, ושטחים לבנייה לוקחים הר או גבעה וכובשים אותה, אצל היהודים הורסים כל התנחלות אצל הערבים שקטטטטטט לא מדברים, ולא שומעים וגם לא לרואים, כי זה מחייב אותם לפעול למה לא נותנים ליהודים את הפריולגיה מה שיש לערבים ועוד מקשים עליהם פיננסית, בבנייה, מה שהם קוראים לזה על פי חוק, אבל איזה חוק שלא להתפרס לצפון ולדרום, ואם כן רבי קומות, ולא נותנים שטחים לבנייה, ועל פי חוק כן רואים כן מדברים וכן שומעים, למה?
    סגור
  • 1.
    פרויקט פינוי בינוי
    כועסת 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה לגבי עפולה וסביבותיה שנמצאים בסיכון גבוהה לרעידת אדמה ובכלל????????
    סגור