נדל"ן ותשתיות

מוטי בן-משה מתכנן: כך תיראה אחת המכללות הנחשבות בישראל

רבוע כחול מתכננת לבנות מחדש את מתחם בצלאל שבהר הצופים, ולהפוך אותו ל-"מרכז חווייתי תוסס שישלב מסחר, תרבות, מגורים, השכלה ותעסוקה"
מערכת ice |  1
אחת האפשרויות למתחם בצלאל החדש (צילום אלכס לובימוב)
רבוע כחול נדל"ן שבשליטת איש העסקים מוטי בן משה, רוכשת את מתחם בצלאל - כ-12.5 דונם בין האוניברסיטה העברית לבית החולים הדסה הר הצופים, תמורת 121.5 מיליון ש"ח. המתחם כולל כיום שני מבנים בשטח כולל של כ-21 אלף מ"ר, שבהם תפעל עד סוף שנה"ל, האקדמיה לאומנות ולעיצוב בצלאל. 
מיקי זיסמן המנהל את רבוע כחול נדל"ן, מסר עם סגירת העסקה כי "מתחם בצלאל בהר הצופים נמצא במיקום אייקוני בירושלים. אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם קברניטי העיר, רשויות התכנון והאוניברסיטה העברית לתכנון מתחם עירוב שימושים בהיקף של 60,000-80,000 מ״ר במסגרתו נציע להציע לאלפי הסטודנטים, אנשי האקדמיה ותושבי ירושלים והסביבה מרכז חוויתי ותוסס שישלב מסחר, תרבות, מגורים, השכלה ותעסוקה ויעודד חדשנות ויצירתית, אל מול  הנוף עוצר הנשימה של ירושלים ממערב ומדבר יהודה ממזרח".
 
לרבוע כחול נדל"ן, נכסי נדל"ן בסך כולל של כ-6.55 מיליארד ש"ח, ובכלל זה נכסי נדל"ן ומקרקעין לא משועבדים בשווי של כ-3.4 מיליארד ש"ח. ההון העצמי המיוחס לבעלים של רבוע כחול נדל"ן ליום  30.3.22: כ-2.85 מיליארד ש"ח. 
רק לפני כשבועיים, דווח על מכירת תחנת הכוח שבבעלות רבוע כחול (דור אלון) בקריית גת, תמורת 535 מיליון שקל, לחברת OPC שבשליטת עידן עופר. בגין העסקה צפויה דור אלון לרשום רווח, לפני מס, בסך 100-175 מיליון שקל בכפוף להתאמות תמורה ככל שיהיו. סך המגלם תשואה של כ-280% על ההון שהושקע בפרויקט. במקביל להסכם המכירה התקשרה דור אלון עם OPC בהסכם להספקת גז טבעי לתקופה של 5 שנים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יופי, כמו הבעלים של ערוץ 20 מירילשווילי הוא הולך לנסות
    אבי 06/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יופי, כמו הבעלים של ערוץ 20 מירילשווילי הוא הולך לנסות להנדס תודעה לדור הבא דרך הקמת מרכז חינוכי...
    סגור