נדל"ן ותשתיות

מנהל רמ"י: "פועלים להקמת עיר חדשה בנגב"

"משבר הדיור הוא הזדמנות לנגב", אמר ינקי קוינט בועידת בן-גוריון בנגב- מקור ראשון ומכון מורשת בן-גוריון, "8.7 מיליון דונם בישראל הם שטחי אש, נדרשת חשיבה בנושא"
מערכת ice |  4
ינקי קוינט (צילום דרור סיתהכל)
ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, אמר היום (שני) כי המנהל פועלים להקמת עיר חדשה בנגב. "משבר הדיור הוא הזדמנות לנגב", הוסיף קוינט. "8.7 מיליון דונם בישראל הם שטחי אש, נדרשת חשיבה בנושא."
דבריו נאמרו לפרשנית הכלכלית של עיתון מקור ראשון ריקי ממן בועידת בן-גוריון בנגב- מקור ראשון ומכון מורשת בן-גוריון. מנהל רמ"י התייחס למספר נושאים ואמר על משבר הדיור "מסתכל על המשבר כהזדמנות, המחירים עולים ואני רואה הזדמנות לנגב. בארבע שנים הצלחנו לשנות מגמה, מ-10,000 יחידות דיור בשנה עלינו ל-27,000 אלף. זו תוצאה של היכולת שלנו לקיים יותר שת"פ עם הרשויות. המשחק שלנו הוא בערך הקרקע, בשאר ההשלכות כמו פיתוח וכו' אנחנו לא יכולים להשפיע. אנחנו נחשוב מצידנו איך נוכל לסבסד ולסייע."
 
לדבריו של קוינט הוא "מאמין במאמר של בן גוריון על חשיבות פיתוח והתיישבות בנגב. בלי תחבורה ובלי תעסוקה לא יהיה פיתוח ואנחנו מנסים בדיוק בתפיסה הזו לפתח מודלים ואותם אנחנו מנסים לקדם. לא יספיק רק להפחית מחיר קרקע. אנחנו מנסים לקדם עוד הקמה של יישובים למרות שגם יש מי שמתנגד לזה. מה שקרה בנגב זה שהצלחנו לשווק אלפי יחידות דיור וצריך להגדיל. אני חושב שכבר היום יושבים ומתכננים עיר חדשה בדרום, ואנחנו גם נשווק ונגדיל בבאר שבע."
בהתייחס לריבוי שטחי האש בנגב הסביר כי "למעלה מ8.7 מיליון דונם מוגדרים בישראל שטחי אש עפ תקנות שע"ח. זה כמעט 40% משטחי מדינת ישראל... לא נעשתה עבודה מעמיקה בנושא הזה וצריך ואפשר לשנות או למצוא שימוש דואלי כמו חקלאות וכו."
לסוגיית התיישבות הבדואים בדרום שיתף כי "תפקיד רמ"י בסוגיית הבדואים לשווק ולסייע כלכלית יש מחשבה על עיר על שבטית וצריך למצוא את הקרקע. אנחנו עושים הכל כדי לפנות בנייה בלתי חוקית ואם צריך נעשה פינויים, אנחנו צריכים ומחוייבים לשמור עתודות לדורות הבאים. כדי לבצע אכיפה אנחנו צריכים את משטרת ישראל ואת הממשלה ויחד נוכל לתת מענה לעניין. כל זאת לצד עבודה לפיתוח מגורים תעשייה חינוך תחבורה."
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מודיעין
    אוריאל 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתכננו גם הישרדות כלכלית לעיר המתוכננת, שהרי אף אחד מתושבי העיר המתוכננת אינו מתכוון לקום בבוקר וללכת לפרנס את משפחתו .
    סגור
  • 3.
    עיר בנגב!? חסר מודעות ! קודם שיענו לפניות יותר פשוטות
    קורע 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יפה באמת שיש לו חזון. המינהל לא מסוגל להזיז דף - הבירוקרטיה הכי גרועה אצלם . אין מענה, אין שעות קהל , אין מייל - כלום!!
    סגור
  • 2.
    המשרד היחיד שאי אפשר לצור קשר חא בטלפון ואין כתובת מייל (ל"ת)
    אור 07/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    צרכים ערים בגליל העליון.אחרת חצי
    Mtlk 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחרת חצי גליל עבוד.גם ככה מקרית אתא עד כמעט טבריה הם יצרו רצף כפרים.בלי קו עליון שעוד אפשר לנסות ליצור הלך חצי גליל
    סגור