נדל"ן ותשתיות

חברות נדל"ן בישראל בדרך לחדלות פרעון? החובות האדירים נחשפים

בהתאחדות הקבלנים תוקפים: "אין אצל מקבלי ההחלטות הבנה של הדחיפות. הענף נלחם על חייו עם מחסור ענק בעובדים ורבים מאיתנו, הקבלנים משתתפים בלחימה ורוב האתרים משותקים. נחנו כבר שומעים על זינוק בחברות שהגיעו לחדלות פרעון. החוב של הענף נושא ריבית של מעל 130 מיליון שקל בכל יום"

מערכת ice |  3
קבלן ומהנדס בניין (צילום freepik)
היום התקיים דיון דחוף בוועדת הפנים בכנסת על המשבר בענף הבנייה ושוק הדיור. סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, חיים פייגלין הביע בוועדה עמדה תקיפה ותקף את הכנסת והממשלה.
פייגלין מסר: "אנחנו בענף מרגישים שאין אצל מקבלי ההחלטות הבנה של הדחיפות. הענף נלחם על חייו עם מחסור ענק בעובדים ורבים מאיתנו, הקבלנים  משתתפים בלחימה ורוב האתרים משותקים. אנחנו כבר שומעים על זינוק בחברות שהגיעו לחדלות פרעון. החוב של הענף נושא ריבית של מעל 130 מיליון שקל בכל יום. להתאחדות הקבלנים יש קשרים ענפים בעולם ואנחנו דורשים לאפשר לנו להביא לכאן מחר עובדים. תפסיקו לעסוק שוב בהגבלת מכסות עובדים. בישראל משלמים 30 דולר לשעה לעובד זר".
  
עוד הוא הוסיף: "זה אבסורד ואנחנו נשלטים פה על ידי עובדים סינים בשל המחסור בעובדים. מי שמשלם על זה הוא הציבור. בנוסף, אנחנו דורשים הורדת מס רכישה למשקיעים בדירות שיוכלו להניע את השוק ויחזקו את שוק השכירות".
לסיום טען: "הרבה לפני המלחמה הציעה ההתאחדות 'עסקת חבילה' שבה אמרנו שנתחייב לקבע את מחירי הדירות, אם המדינה תוריד מיסים ותדחה תשלומים על הקרקעות. אפשר להוריד את מחירי דירות בתמורה להנחה שתיתן המדינה, כדי לאפשר את המשך הבנייה שלהן ומתן התחייבות של המדינה לרכישת הדירות – אם לא ימכרו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תורידו מחירים קבלנים רודפי בצע (ל"ת)
    גד 12/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    פראייר למי שמאמין
    דודו 12/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין מה לעשות בישראל
    סגור
  • 1.
    קבלני פינוי בינוי
    שמיל 12/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חיים, חייבים לדייק, האם קהלני פינוי בינוי נכללים בכתבה? כנראה שלא!!! הם לא מורידים שח!! כבר 8 חודשים !!! אז מה יהיה עם הכתבה?
    סגור