מדדים ומחקרים

אנגליה או איטליה? לקראת גמר יורו 2020: איזו נבחרת עולה יותר?

גמר טורניר הנבחרות של יורו 2020 יערך הערב (ראשון) בין שתי הנבחרות המרגשות בטורניר. מי עולה יותר?
עידן קוקה | 
אנגליה ואיטליה - איזה נבחרת עולה יותר? (צילום freepik, pixabay)
טורניר יורו 2020 מגיע הערב (ראשון) לסיומו במשחק גמר מרגש בין איטליה לבין אנגליה. עבור האנגלים מדובר בגמר של טורניר גדול לראשונה מאז זכו במונדיאל היחיד שלהם ב-1966 שגם הוא נערך אצלם בבית. עבור האיטלקים מדובר בהפתעה מכיוון שלא ציפו מהם להגיע לשלב הנוכחי. אז לאחר שבדקנו מי עולה יותר לקראת גמר הקופה אמריקה בין ברזיל לארגנטינה שנערך לפנות בוקר, בדקנו ב-ice, אילו היינו יכולים לרכוש את כל שחקני הנבחרות האירופיות, איזו נבחרת עולה יותר.
את הקרב הזה נתחיל מהשער. זו העמדה היחידה בה לאיטלקים יש יתרון ברור בעלות מול האנגלים. מי שירצה לקנות את שוער נבחרת איטליה הבכיר, שנותן טורניר יוצא מהכלל, ג'יאנלואיג'י דונארומה (מילאן)  יצטרך להיפרד מכ-60 מיליון אירו. השוער האיטלקי עולה יותר מכל שוערי הסגל האנגלי ביחד כשג'ורדן פיקפורד (אברטון) ודין הנדרסון (מנצ'סטר יונייטד) שעולים כ-22 מיליון אירו וסם גו'נסטון (ווסט ברומיץ') שעולה כ-8 מיליון אירו.
בהגנה, השחקן שעולה הכי הרבה בנבחרת איטליה הם אלסנדרו בסטוני (אינטר) ששווה כ-60 מיליון אירו, כשהרחק מאחוריו נמצא ג'ובאני די לורנצו (אינטר) ששווה כ-24 מיליון אירו. שאר שחקני ההגנה עולים בין 10-15 מיליון אירו. לעומת זאת בנבחרת אנגליה בן צ'ילוול  (צ'לסי) עולה הכי הרבה וקבוצה שתרצה אותו תצטרך לשלם 45 מיליון אירו כשאחריו נמצא חברו לקבוצה ריס ג'יימס (צ'לסי) ששווה כ-40 מיליון אירו. שאר שחקני ההגנה של אנגליה עולים בין 20-30 מיליון אירו. 
בחוליית הקישור ישנו שוויון יחסי בעלויות עם יתרון קל לאנגלים. מייסון מאונט (צ'לסי)  שווה כ-75 מיליון אירו ודקלן רייס (ווסטהאם) כ-65 מיליון הם השחקנים השווים ביותר בעמדות האלו בחוליית הקישור האנגלית. לעומתם נמצא ניקולו בארלה (אינטר) שעולה כ-65 מיליון אירו והוא הבולט ביותר כשאחריו נמצא מרקו וראטי (פאריס סן ז'רמן)  שעולה כ-55 מיליון אירו.
בהתקפה יש לאנגלים יתרון ברור ומשמעותי בעלויות. נתחיל בשחקן היקר ביותר בסגל האנגלי, קפטן הנבחרת הארי קיין (טוטנהאם) שגם יכול לזכות בתואר מלך שערי הטורניר עם יבקיע הערב שעלותו היא כ-120 מיליון אירו. אחריו נמצאים ראחים סטרלינג (מנצ'סטר סיטי) וג'יידון סאנצ'ו (מנ'צסטר יונייטד) ששווים כ-90 מיליון אירו כשגם מרכוס ראשפורד (מנצ'סטר יונייטד) בולט ומגיע ל-85 מיליון אירו שווי למי שירצה לרכוש אותו. לעומת זאת אצל האיטלקים מי שעומד בראש הוא פדריקו קייזה (יובנטוס) שעולה כ-60 מיליון אירו. אחריו נמצאים אחד ממצטייני הטורני לונרצו אינסינייה (נאפולי) שעולה כ-48 מיליון אירו וצ'ירו אימובילה (לאציו) שעלותו מוערכת בכ-38 מיליון אירו.   
סה"כ אם בעלי קבוצה ירצה לרכוש את כל שחקני הנבחרת האנגלית הוא יצטרך להיפרד מסכום העצום של מיליארד ו268 מיליון אירו. לעומת זאת אם מישהו ירצה לרכוש את שחקני הנבחרת האיטלקית לפני טורניר היורו הוא היה צריך להיפרד מ-756 מיליון אירו בלבד. מה שאומר שהנבחרת האנגלית שווה כמעט יותר בחצי מהנבחרת האיטלקית.  אם זאת צריך לציין שתי משתנים. הראשון קשור לנבחרת האיטקלית שרבים לא ציפו ממנה להגיע לשלבים האלו, והצפי הוא שבעקבות הטורניר הערך של רבים משחקניה יעלה. השני קשור לפרמיירליג האנגלית שנחשבת לליגה העשירה והיקרה ביותר בעולם הכדורגל. כמעט כל שחקני הסגל האנגלי משחקים בה. וזהו משתנה שמשפיע על העלות שלהם.
כידוע, טורניר יורו 2020 נדחה בשנה, ולראשונה וכנראה גם לאחרונה נערך במספר רב של מדינות ברחבי אירופה. עם זאת, הגמר יערך בביתה של הנבחרת האנגלית באצטדיון וומבלי בלונדון מה שמעניק לה יתרון משמעותי במפגש הערב. בנוסף עלות השחקנים האנגלים יותר גבוהה משמעותית מה שאולי יכול לתת את התחושה שהאנגלים אכן בדרך לזכייה בטוחה וראשונה לאחר יותר מ-50 שנה בטורניר גדול. למרות זאת לפי איך שהאיטלקים שיחקו בטורניר הנוכחי אין מקום להספיד אותם והם ילחמו בכדי להביא קצת נחת לאזרחי איטליה לאחר הטראומה שנגרמה למדינה בעקבות מגפת הקורונה והצפי הוא לאחד מהגמרים המרתקים ביותר שנערכו.

*הנתונים נאספו בעזרת אתר Transfermarket
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה