מדדים ומחקרים

כמה יקבל השחיין הפראלימפי איאד שלבי על הזהב?

השחיין השיג מדליה ראשונה לישראל במשחקים הפראלימפיים בטוקיו בהישג נפלא והוא  נציג המגזר הערבי הראשון אי פעם שזוכה במדליה במשחקים. כמה הוא צפוי לקבל על ההישג?
מערכת ice | 
איאד שלבי (צילום צילום מסך אינסטגרם הועד האולימפי הישראלי)
הישג אדיר נרשם לפני זמן קצר למשלחת הישראלית למשחקים הפראלימפיים כאשר השחיין איאד שלבי זכה במדליית זהב במשחה של 100 מטר גב. שלבי (34) שנולד חירש ואילם ומשותק בארבע הגפיים בעקבות תאונה קשה שעבר בגיל 13, רשם פתיחה חלומית עבור המשלחת, ולקח את הזהב עם תוצאה של 2:28.04 דקות. הוא הישראלי ערבי הראשון שזוכה במדליה במשחקים אי פעם. 
השחיין יקבל בעבור ההישג כחצי מיליון שקל, סכום השווה לפרס בו זכו ארטיום דולגופיאט ולינוי אשראם בעבור הזכייה שלהם במדליות הזהב באולימפיאדה. נוכח נכותו הקשה הוא אף יהיה גם הספורטאי הראשון שיהיה פטור ממס לחלוטין בעקבות זכייתו במדליה. שלבי הוא הישראלי ה-375 אי-פעם שזוכה במדליה במשחקים הפראלימפיים והמדליה שלו היא ה-167 בשחייה הפראלמיפית הישראלית.
המדליה מהווה פתיחה אדירה למשלחת הישראלית שבדומה למשלחת האולימפית ביום התחרויות הראשון זוכה במדליה. ישראל נחשבת לאחת ממעצמות הספורט בעולם במשחקים הפראלימפיים. את המשחקים הפראלימפיים האחרונים בריו בשנת 2016 סיימה המשלחת במקום השביעי הכולל בטבלת המדליות. מהמשלחת לטוקיו שכוללת 33 ספורטאים וספורטאיות מצופה להשיג בין 6 ל-12 מדליות לפחות, כאשר הזוכים יזכו כמובן במענקים שונים לפי גודל ההישג בדומה לזוכים האולימפיים. 
כידוע, כיום מחויב כל ספורטאי ישראלי לשלם מס על הזכייה הכספית בגין במדליה בה זכה בשיעור המס השולי שעליו לשלם בשנה, מה ששר האוצר, אביגדור ליברמן, מנסה לבטל. שני הזוכים במדליית הזהב, לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט, ייאלצו לשלם על זכייתם בחצי מיליון שקל כ-150 אלף שקל למס הכנסה. זוכי מדליית הארד שזכו בה לבד ב-250 אלף שקל ישלמו על הזכייה כ-42 אלף שקל. חברי נבחרת הג'ודו ישלמו על הזכייה רק כמה אלפי שקלים בודדים, רק אם הם עובדים בעבודה נוספת כלשהי, או שיהיו פטורים לחלוטין מתשלום מס הכנסה על זכייתם ב-50 אלף שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה