מדדים ומחקרים

מסי מסוגל לקנות את ליגת העל בשנת עבודה אחת?

הכוכב הארגנטינאי של פאריס סן ז'רמן, שווה כ-400 מיליון דולר, עם הכנסות שנתיות של כ-130 מיליון דולר, אם 14 קבוצות ליגת העל היו עומדות למכירה, האם הוא היה מסוגל לרכוש את כולן? לשם השעשוע, בואו נדמיין כי התשובה מפתיעה
מערכת ice | 
ליונל מסי (צילום פייסבוק/ ליונל מסי, pixabay)
על פי פורבס, שוויו של ליאו מסי, הכדורגלן אולי המוכר ביותר בכדורגל העולמי בימים אלה אחרי המעבר המתוקשר שלו מברצלונה לפאריס סן ז'רמן, הוא כ-400 מיליון דולר בסך הכל, כאשר הארגנטינאי בן ה-34 מכניס מדי שנה סכום של כ-130 מיליון דולר בסך הכל, כ-110 מיליון אירו נטו.
על אף שמסי לא יצר מותג של ספורט, הוא השקיע ברכוש. סביב מקום הולדתו רוסאריו בארגנטינה, למשל, הוא הכניס כסף לפרויקט Azahares del Parana (קבוצה של קהילות מגודרות מחוץ לעיר), כמו גם בניין דירות במרכז העיר וכן ברשותו עוד דירת יוקרה במיאמי שמשמשת אותו לחופשות. 
כמו במקרה של האינטרסים העסקיים שלו, עבודת הצדקה של מסי היא ניכרת אך נוטה להתמקד באמצעות מקורות ומיזמים שהוא סומך עליהם. יש לו ארגון משלו, קרן ליאו מסי, אליה הוא ביקש לתרום תרומות במקום מתנות חתונה כשהתחתן עם אשתו אנטונלה. היוזמות של מסי קשורות בדרך כלל לילדים פגיעים ובריאותם, והוא מונה לשגריר של יוניצף בשנת 2010 לאחר שעבד איתם מאז 2004.
אבל בואו נדבר ביזנס, בואו נדמיין רק לשם השעשוע שהוא היה רוצה לרכוש את ליגת העל, אפילו סתם כדי לשפר אותה, השווי של ליגת העל הוא כ-122.43 מיליון אירו, שהם בדולרים שהם 144.23 מיליון דולר בסך הכל. בשקלים, שנת עבודה של ליאו מסי על כל נגזרותיה שווה כ-462.26 מיליון שקל. בעוד שההכנסה השנתית של מסי היא כ-416.67 מיליון שקל.
בליגת העל, כמובן שמכבי תל אביב, המעוטרת ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי, שווה כ-19.2 מיליון אירו, כך על פי האתר TRANSFERMARKET, מכבי חיפה במקום השני והיא שווה 16.45 מיליון אירו, הפועל באר שבע שלישית עם שווי של 11.38 מיליון אירו, בית"ר ירושלים רביעית עם 9.9 מיליון אירו וסוגרת את החמישייה במפתיעה עם שווי של 8.88 מיליון אירו, מ.ס אשדוד של ג'קי בן זקן.
הפועל תל אביב במקום השביעי בלבד עם שווי של 7.28 מיליון אירו, מדורגת אחרי מכבי נתניה, כאשר בתחתית הרשימה ניצבת העולה החדשה לליגה הבכירה הפועל נוף הגליל ששווה 4.70 מיליון אירו, 450 אלף אירו פחות מהפועל ירושלים שבמקום ה-13. אז האם הוא מסוגל לקנות את כל הקבוצת עם שנה אחת של הכנסות?
התשובה היא לא, חסרים לו לשם המהלך עוד כ-12.5 מיליון אירו, כמעט 40 מיליון שקל, כך שהוא יכול לוותר על שתיים או שלוש קבוצות קטנות או על אחת הגדולות כדי להשלים עסקה כזו.
הכתבה אינה אלא בגדר תרגיל מחשבתי בלבד ואינה משקפת או תשקף כל עסקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה