מדדים ומחקרים

מארק צוקרברג מדרדר בדירוג עשירי העולם: האם יוכל לחזור?

מניית פייסבוק יורדת, והמייסד מארק צוקרברג לא מצליח להתרומם מאז התקלה העולמית בחברה. המשמעות: ירידה למקום השמיני בדירוג עשירי העולם, כאשר מייסדי גוגל עוקפים אותו
מערכת ice | 
מארק צוקרברג (צילום בלומברג pixbay)
התקלה העולמית בפייסבוק, ובעקבותיה בחברות הבת: וואטסאפ ואינסטגרם, ממשיכה לתת את אותותיה, כאשר מייסד החברה, מארק צוקרברג, יורד למקום השמיני בדירוג עשירי העולם של פורבס, וזאת לאחר תקופה ארוכה בה היה קבוע במקום החמישי מבין עשירי תבל.
מי שעקפו את צוקרברג בתקופה האחרונה הם מייסדי גוגל: סרגיי ברין שעלה למקום השביעי עם הון מוערך בשווי של 116.5 מיליארד דולר, ולארי פייג' עם 120.9 מיליארד דולר ובמקום השישי. מייסד פייסבוק לא רחוק ועם הון בשווי של 116.2 מיליארד דולר. שאר הרשימה: לארי אליסון מייסד אורקל במקום החמישי עם 125.5 מיליארד דולר, מעליו: בייל גייטס עם 132.7 מיליארד דולר, במקום השלישי: איל ההון הצרפתי ברנאר ארנו עם 185.6 מיליארד דולר, במקום השני: מייסד אמזון ג'ף בזוס עם 197.8 מיליארד דולר, ובמקום הראשון: מייסד טסלה אילון מאסק ששבר את שיא העושר בהיסטוריה עם 214.8 מיליארד דולר.
כזכור, לאחר התקלה העולמית מחקה פייסבוק עשרות מיליארדים משוויה, וצוקרברג עצמו הפסיד מאז כמעט 7 מיליארד דולר. למרות זאת, מניית פייסבוק ירהד בסך הכול מיום התקלה העולמית ועד סוף המסחר בכ-0.45% ועומדת על 324.76 דולר בלבד וזאת לאחר עליות של המניה בימים האחרונים. למרות האופטימיות, מניית פייסבוק ירדה בחודש האחרון בכ-10.96%, דבר המעלה את השאלה אם לפנינו מגמת ירידה מתמשכת או ירידה זמנית בלבד.
נציין שעל פי בלומברג, צוקרברג במקום השביעי בדירוג עשירי העולם וזאת לאחר שהפסיד 1.29 מיליארד ביממה האחרונה. שוויו, לפי בלומברג, מוערך בכ-121 מיליארד דולר, ומעליו מייסדי גוגל - סרגיי ברין במקום השישי עם אותו הסכום, ולארי פייג' עם 126 מיליארד דולר. השוני היחידי בין בלומברג לפורבס הוא שוויו של לארי אליסון, כאשר על פי בלומברג הוא מוערך בכ-110 מיליארד דולר - דבר המציב אותו במקום השמיני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה