מדדים ומחקרים

איך אני יודע אם פרצו לי לטלפון? מדריך חשוב

הטלפון הנייד הפך למזכיר האישי של האדם. שמורים שם דברים אישיים וחשובים לנו, לכן פריצה לטלפון מרגישה כמו פריצה לבית, וזה לגיטימי לחשוש מכך. איך תדעו אם פרצו לכם?
מערכת ice |  5
פריצה לטלפון (צילום freepik)
הטלפון, או יותר נכון הסמארטפון, הפך לחברו הטוב ביותר של האדם ואפילו יותר מזה. אנחנו שומרים שם הכל, מפרטים ותמונות אישיות ועד מסמכים וסיסמאות. בנוסף, גם משלמים הרבה דרך הנייד כך שפרטי האשראי שלנו נמצאים אי שם על הפלאפון. אלו ועוד דברים גורמים לפלאפון להיות אוצר נחשק עבור האקרים שרוצים לגזול את פרטיכם האישיים או לסחוט אתכם.
רובנו יודעים להימנע מלהיכנס לקישורים לא מזוהים, לא להוריד אפליקציות חשודות ולשים סיסמאות חזקות, אך לא תמיד אנחנו שמים לבל למה נכנסנו, ותמיד ישנה גם האפשרות שמקצוענים ביצעו לנו לטלפון פריצה מכוונת.
 
אז איך אני יודע אם פרצו לי לטלפון? 
ישנם מספר סימנים שיכולים להעיד על כך שפרצו לנו לטלפון. רובם יכולים להופיע גם בלי קשר לפריצה, לכן אין מה להיבהל מכל אחד, אך אם שמתם לב לאחד מהם באופן פתאומי וחריג, כדאי לבדוק ברצינות אם פרצו לכם לטלפון.
1. אם המכשיר מתחיל לעשות פעולות על דעת עצמו בלי שאתם ביצעתם אותם, כמו להיכבות ולהידלק, פתיחת אפליקציות, או מחייג לאנשים אקראיים. בנוסף, אם פתאום נדלק לכם הבלוטוס או המיקום, ועושה זאת שוב למרות שאתם מכבים אותם, אולי מישהו מנסה להעביר משהו לטלפון או ממנו, או להדביק טלפונים אחרים באמצעותכם.
2. גם במקרה שאתם רואים ביומני הטלפון שיחות והודעות שלא אתם ביצעתם, למספרים לא מזוהים או לאנשי הקשר שלכם, יכול להיות שמישהו שולט לכם בטלפון.
3. אם הטלפון התחיל פתאום לפעול בצורה איטית, מתקשה לשלוח הודעות או שהסוללה שלו מתרוקנת מהר מידי, יכול להיות שמה שמכביד עליו זוהי תוכנת ריגול.
4. אם לפתע מותקנות בטלפון שלכם אפליקציות חשודות ולא מזוהות, כאלה שלא אתם הורדתם, זה יכול להוות סימן שפרצו לכם לטלפון. אם אתם חושדים שיש כאלה בדקו את זה דרך "הגדרות > אפליקציות מותקנות" (לדוגמא, בטלפונים של החיילים שנפרצו על ידי חמאס נמצאה התקנה חשודה בשם "system update").
5. אם אתם שומעים בשיחות שלכם רעשי רקע שלא הופיעו קודם לכן, ואתם שמים לב שזה עקבי בלי קשר לאיכות הקליטה שלכם, זה יכול להיות סימן להאזנה לשיחה.
6. אם שמתם לב לשימוש גבוה במיוחד של נתונים סלולריים, במקרים מסוימים זה יכול להעיד על כך שמישהו העביר מכם (או לכם) כמות של נתונים וקבצים. במקרה שהטלפון חם באופן מוזר וקיצוני, או שהוא מתחמם פתאום גם כשהוא לא בשימוש, זה יכול להעיד שנעשו בו פעולות עם שימוש גבוה בנתונים.
7. עוד סימן נוסף לפריצה לטלפון מופיע בפריצה דרך המייל. אם שמתם לב לפעילות מחשידה במייל שלכם כגון עדכון על שינוי סיסמא, כניסה לחשבון שלכם באתר כלשהו וכו' זה יכול להיות סימן אזהרה מפני פריצה, ואין ספק שהמייל הוא אחד היעדים האהובים על האקרים משום שהוא מכיל הרבה פרטים אודותיכם ואודות חשבונות וכתובות שלכם.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    פרצו לי לטלפון?
    נופר 05/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה עושים עם הקוד של הטלפון שלי השתנה לבד... זה אומר שפרצו לי לטלפון ?
    סגור
  • 3.
    אפליקציות ריגול
    גבריאל 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הדרך הכי טובה לדעת היא לעשות בדיקת ריגול במעבדה המתמחה בבדיקות ריגול דוגמת "עולם הסייבר". רוב אפליקציות הריגול בשונה מאפליקציות ניטור המיועדות לניטור ילדים דואגות להסתיר את עצמן היטב כך שלמשתמש הרגיל יהיה קשה מאוד לזהות אם יש אפליקציית ריגול בטלפון הנייד.
    סגור
  • 2.
    אייפון
    אודירוק 11/2021/26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    קודם כל תקנו אייפון. כבר מרבית הרשימה תיפול מעצמה. שערורייה שגוגל לא מצליחה ליצר מערכת הפעלה מוגנת. כמראה במתכוון
    סגור
  • זה מטעה
    יוסי 11/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמות הפירצות באייפון עצומה. אין דבר כזה סלולרי מוגן לחלוטין. נכון שבאנדרואיד יותר קל לאשר לאפליקציות הרשאות אבל זה כבר לא כזה קל מאז אנדרואיד 11. גם באייפון יש אפליקציות שלא בטוח היית רוצה לתת להם הרשאה
    סגור
  • 1.
    יש הרבה שפספסתם
    ליאור 11/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם תרצו פרטים שלחו הודעה ל liorlichess@gmail.com
    סגור