מדדים ומחקרים

זו האפליקציה שזינקה השנה יותר מטיקטוק

עם כל הכבוד לרשת החברתית הפופולארית מסין, וגם למתחרות הגדולות שלה מארה"ב, האפליקציה שרשמה השנה את הגידול הדרמטי ביותר היתה דווקא זו שפשוט לא עצבנה אף אחד

יאיר מור | 
איך לעשות כסף מהטיקטוק שלכם? (צילום unsplash, pixabay)
עם כל הכבוד לאובססיה הכללית סביב כל עדכון קטן לוואטאפ – וכמות הכתבות שפרסמנו השנה בנושא הזה והתגובות שהן משכו מוכיחות את זה – אפליקציית התקשורת המנצחת של 2021, ולא רק בקטגוריה הזו אלא באופן כללי, היא דווקא המתחרה הקטנה יותר, טלגרם, כך לפי נתוני סיכום השנה של חברת ניטור שוק האפליקציות App Annie.
לפי נתוני החברה, טלגרם היתה האפליקציה שרשמה השנה את הגידול הדרמטי ביותר במספר המשתמשים הפעילים מדי חודש – אם כי המספרים עצמו לא נמסרו. היא גם האפליקציה היחידה המוכרת בישראל שנמצאת בטבלת האפליקציות המובילות בכמות ההורדות הכוללת השנה (מקום שביעי).
 
אפליקציות אחרות שרשמו גידול משמעותי כללו את אינסטגרם במקום השני, זום במקום השלישי, טיקטוק במקום הרביעי, אופיס של מיקרוסופט במקום החמישי, אמזון במקום השישי, אפליקציית הקניות שופי במקום השביעי, מיקרוסופט טימס בשמיני, פייסבוק במקום התשיעי ואפליקציית התקשורת המוצפנת סיגנל במקום העשירי.
הסיבה לעלייתן של טלגרם וסיגנל, כזכור, היא שינוי תנאי הפרטיות של וואטסאפ בתחילת השנה. בינואר הודיעה החברה כי תאפשר לחברת האם שלה, פייסבוק (ששמה שונה מאז למטא), יותר גישה למידע על משתמשיה, מה שעורר זעם רב והביא לזינוק של המתחרות המרכזיות.
נתונים נוספים שפרסמה App Annie כוללים הערכה לפיה ב-2021 הוציאו משתמשים ברחבי העולם 135 מיליארד דולר על רכישות של ובתוך אפליקציות – כמעט 25% יותר מ-112 מיליארד ב-2020. רוב ההוצאות – 65% – הן באייפון: כ-50 מיליארד דולר על משחקים (60% מכלל ההוצאות בחנות של אפל) וכ-35 מיליארד דולר על אפליקציות מסוגים אחרים, בעוד באנדרואיד עמדו ההוצאות על 40 מיליארד דולר "בלבד" על משחקים (80% מכלל ההוצאות בחנות של גוגל) וכ-10 מיליארד על אפליקציות מסוגים אחרים.
האפליקציות שבהן הוציאו הצרכנים את הסכומים הגבוהים ביותר של כסף היו יוטיוב, טיקטוק, דיסני+, HBO Max, Piccoma, טינדר, טוויץ' של אמזון, גוגל וואן, QQ Music ו-Bigo Live.
החברה מעריכה כי בשנה הבאה תוכפל ההוצאה על אפליקציות בידור ל-12 מיליארד דולר בשתי החנויות יחד.
בסך הכל, הורדו ב-2021 140 מיליארד אפליקציות – 10 מיליארד יותר מב-2020 ו-20 מיליארד יותר מב-2019. מהן, 105 מיליארד הורדו מהחנות של גוגל ומעט יותר מ-30 מיליארד באייפון.
מייסד ומנכ"ל טלגרם, פאבד דורוב, פרסם בתגובה כי "2021 תיזכר כשנה שבה אנשים התעייפו מחוסר הכבוד של התאגידים החמדניים ובחרו בפרטיות ובעקביות של טלגרם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה