מדדים ומחקרים

למעלה מ-150 אלף משרות פנויות: אלה המקצועות המבוקשים

מצוקה חריפה במלצרים, מהנדסים ומטפלים סיעודיים, למעלה מ150 אלף משרות נותרו פנויות באפריל האחרון, אלו הנתונים המלאים
מערכת ice | 
מסעדה (צילום unsplash)
האינפלציה עולה , ומחירי הדיור ממשכים לשבור שיאים, ועדין ישראלים רבים לא  ששים,  למצוא עבודה. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לחודש אפריל, המצביעים על גידול במספר המשרות הפנויות לכ-154.1 אלף , לעומת 152.2 אלף בחודש הקודם. יש לציין כי שיעור המשרות הפנויות נותר זהה ועומד על 5.08% בדומה לחודש הקודם, זאת בשל גידול בתעסוקה באפריל.
 
בין המקצועות המבוקשים ביותר נמנים עובדי מכירות וכן מלצרים ומוזגים, שם חסרים למעלה מ11,000 עובדים, המהווים עליה של 12% ביחס לרבעון הראשון של השנה. כמו כן חסרים כ-18,588 מהנדסים, ו-13,565  מפתחי תוכנה.
 גם משרות בתחום עובדי משק ומטבח , וסיעוד יש בנמצא בשפע. עם כ-11,550 משרות בשני התחומים יחד. באשר לנהגים במשאיות, ונהגי האוטובוסים שרפורמה לשיפור התנאים והשכר, לגיוס עובדים נוספים נמצאת בדיונים במשרד התחבורה, חסרים למעלה מ-3,000 משרות בממוצע.


מספר המשרות הפנויות המבוקשות ביותר בחודש אפריל, הלמ"ס
משרה נוספת שלאחרונה עלתה לכותרות, בשל המחסור בעובדים, וההשפעה שלה על מיליוני אזרחים, היא משרת המורים ועובדי ההוראה, בין השאר התריעה מזכלי"ת הסתדרות המורים כי נטשו את המקצוע כ-5,000 מורים רק בשנה האחרונה, ואולם על אף המצוקה נראה כי היו מקצועות שבהם החוסר בולט אף יותר, והיא נעדרה מרשימת "המבוקשים ביותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה