מדדים ומחקרים

הקשר בין חובות לבעיות נפשיות נחשף: אלו הסיבות לחרדה

מניתוח של מחקר חדש, עולה כי 24% מהמשתתפים דיווחו על בעיות בניהול החוב, ולמשתתפים אלו היו רמות גבוהות יותר של חרדה, דיכאון וטיפול בבריאות הנפש
מערכת ice | 
הקריפטו נופל (צילום pexels, unsplash)
החוזק של הבריאות הנפשית שלך עשוי להיות תלוי בכוח הכספי שלך, או לפחות כמה אתה חזק אתה חושב שהוא. אנשים המאמינים שהם נאבקים בחובות נוטים יותר לסבול מחרדה ודיכאון, על פי מחקר שנערך בקרב אזרחי בריטניה.
המחקר מדגיש כיצד מגיפת הקורונה, האינפלציה והעלייה במחירי האנרגיה שלאחר מכן הלחיצו את תקציבי משקי הבית ברחבי העולם. מחקרים קודמים קשרו עומס כלכלי במגיפה לבריאות נפשית גרועה יותר. מחקר אחרון זה מסיק שלא משנה כמה אתה מרוויח, הבריאות הנפשית שלך סובלת אם אתה מרגיש שאתה לא יכול לנהל את החוב שלך.
 
"הבעיות הפסיכולוגיות הקשורות לחובות אינן מוגבלות לאותם אנשים עם הכנסה נמוכה", כותבים המחברים בהצהרה. "ללא קשר להכנסה שלך, האמונות שלך לגבי היכולת שלך לנהל את החוב שלך היא מה שחשוב; בעיות נתפסות בניהול רמות החוב קשורות לדיכאון, חרדה וחיפוש עזרה בבריאות הנפש."
מחקר זה, שפורסם בכתב העת הפתוח PLOS ONE, ביקש להבין כיצד התפיסה של אנשים לגבי יכולתם לנהל את החוב קשורה לבריאותם הנפשית. פרופסור מארק שלווין מאוניברסיטת אלסטר ועמיתיו ניתחו נתונים ממחקר הקונסורציום הפסיכולוגי של COVID-19, שנערך באוגוסט וספטמבר 2021 וכולל 2,058 מבוגרים בבריטניה.
בין שאר השאלות, הסקר ביקש מהמשתתפים לדרג עד כמה הם מרגישים שהחוב שלהם ניתן לניהול והאם יש היסטוריה כלשהי של טיפול בקשיים נפשיים. הוא גם שאל שאלות סטנדרטיות למדידת חרדה ודיכאון.
מהניתוח עולה כי 24 אחוז מהמשתתפים דיווחו על בעיות בניהול החוב, ולמשתתפים אלו היו רמות גבוהות יותר של חרדה, דיכאון וטיפול בבריאות הנפש. לאחר שהתייחסו להבדלים סוציו-אקונומיים בין המשתתפים, החוקרים מדווחים שככל שהמשתתף דירג יותר את הבעיות שלו בניהול החוב, כך גדל הסיכוי ללקות בחרדה, דיכאון או טיפול שוטף בבריאות הנפש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה